Mangler hjælp til dvdreol mm.

hej alle turister. Står med dette lukus problem, at jeg har simpelt ikke plads til mine dvd'er længere!
Jeg var ved at tænke på at bygge en dvd reol ud af en mdf plade. Men hvad kan skjule fronten så? Folk behøves jo ikke lige at se hvor mange der egentligt er!
Eller måske en dvd-mappe, med hvor man kunne have cover også? Har søgt på nettet, men uden held, så alle forslag er åbne!

Forsat god ferie til dem som nu har.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener at jeg engang har set et smart skuffesystem hos Ikea hvor cd med cower stod sådan at når du trak skuffen ud havde du alle titlerne. Måske det var en løsning ?

V.h. Håndværkeren

Jeg har selv haft samme problem. Og det kommer nok igen. Min løsning var at købe et hus med et ekstra værelse til "bibliotek".

Men FØR den tid gjorde jeg et par ting, som man sagtens kan skaffe sig lidt plads ved:

1) Jeg lavede nye covers til 7mm æsker. De fåes med plads til en eller to diske. Så der er lige en 2-4 dobling af antallet af skiver. Men så skal du selv lige være ferm med scanner, ol. Plus du skal have en printer der ikke er voldsomt dyr i drift, især hvis du har mange skiver. Jeg valgte at købe en farvelaser printer, da det var noget billigere end at printe det hele på en inkjet når først man passerer omkring 3-400 print. Det ser også ret fedt ud når man laver en ryg med et bilelde der løber over eks. 7-8 æsker hvis man lige har en TV serie stående (jeg lavede en for Futurama og en anden for Andromeda af et par autografer fra stjernene)

2) De mindst sete DVDere blev proppet i en "DJ" metalkasse, og et udsnit af coveret blev lagt ned sammen med DVDen som front. Det er dog ikke HELT så overskueligt som med æskerne, men man kan rask væk have ca. 500 DVDere på samme plads som man før havde 40-50 normale æsker stående på.

3) Man kan købe (eller lave hvis man er lidt fiks) en "udskubs reol" hvor du kan stille dine DVD'ere i to lag på reolen. Første lag kan man "åbne" væk, ligesom et amerikaner køleskab, og så er der lige et lag mere inden under. Det er en god fordobling. Det virker dog kun hvis du har en tilstrækkeligt dyb reol (omkring 30cm), og købe modellen er lidt dyr (tror nok jeg gav omkring en tudse pr skab på postordre). Jeg har desværre ingen billeder, da skabene ikke var så nemme at flytte efter jeg først havde boltet dem fast til væggen. Den mindre dybde på reolen gør dog at DJ kassen ikke længere passer.

4) Et alternativ som jeg aldrig helt nåede igang med var at udskifte DJ kassen med en A5 mappe. Der kan man folde det originale DVD cover ned i plastiklommen sammen med DVD'en, og man kan let bladre igennem DVD'erne og finde den man leder efter, plus man kan sortere alfabetisk, da plastisklommerne kan pilles ud efter behov.

 

En af mine bekendte gør det at han laminerer originalcoveret, men klipper så lige toppen af så han kan smide DVDen ned mellem siderne, og så sætter han det hele i skotøjsæsker. Også meget praktisk, men så er det LIDT svært at skifte tilbage til de originale covers igen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis