Har fjernet klinker og vil have pæn overflade

Hejsa

Jeg har nu fjernet klinker ca. 15 m2. Jeg har åben køkken / stue og det er køkkenet der nu ligger "blottet".

I stuen er der pergo gulv og dette vil jeg gerne bare have videre ud i køkkenet. Jeg kan selvfølgelig ligge et ekstra lag gulv/cement i køkkenet, men så kommer der niveau forskel og det er jeg helst foruden.

Er der en måde hvorpå jeg kan slibe/hælde væske eller på anden måde fjerne resterne fra klinkerne (mørtel) Der skal siges at 25 % faldt af da jeg fjernede klinkerne og det andet kan slås væk med hammer...(helst foruden)

Glæder mig til at hører fra Jer.

Mvh Kenneth
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror kun der er den hårde måde kenneth. Ned på knæ og banke lidt med din mejsel. Men du skal tilgengæld ikke være bange for at tage for meget af. Du skal nok regne med at spartle det hele over en hurtig gang inden der skal pergo gulv på.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

du finder et byggemarked der udlejer professionelt værktøj! Der lejerdu så en betonhøl/sliber som uden problemer æder hvad der er tilbage af fliselim. Det sviner en del så husk at nuppe en støvsuger med nu du er igang.

Betonhøvlen fås i flere størrelser - jeg brugte selv en lille håndholdt model og sleb et noget større arel end 15 m2 uden problemer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
du kan som skrevet fræse det gamle klæber væk med en betonhøvl og derefter gi det en gang selvnivelerende gulvspartel,du kan evt lodde ud after det perko gulv du skal bygge hen til og så sætte et par skruer ned i gulvet med fradrag for dit nye gulv,på den måde kan du styre nøjagtig hvor meget spartel du skal "hælde" på.
har selv gjort det samme på en stor rapo på en første sal ,når spartelmassen når til skruehøjden er den lige i øjet,blot HUSK at trække tykkelsen på det nye gulv incl dæmperfolien fra

Tim  
 
Tusind tak for hjælpen alle. Det er jeg super glad for!!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også