redigering brændning af dvd

Hejsa..
Har købt en videooptager der optager direkte på dvdskiver. Men har aldrig rigtig gjort andet end "bare" kopier over på en anden dvd. Nu kunne jeg godt tænke mig at kunne lægge det optagne ind på pc,redigere lidt i det, og så brænde det over på dvd. Men hvilke programmer er gode til det ?? der er sikkert ikke noget gratis program, men hvad er godt, samt let at bruge.. ????

Mvh Jan J
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plejer at bruge dvdshrink først, der efter dvdx til lave filmen om til MP(e)G/AVI format, som jeg så klipper det jeg vil gemme, med tmpgenc.. For så at lave filmen til dvd med Tmpgenc DVD author. At brænde med Nero.

Dvdshrink kræver meget plads på HD.. Der kan man fjerne de ting man ikke ønsker der skal gemmes
Clone DVD er også udemærket..
Dvdx kræver en kraftig cpu. Kbit/sek kan sættes man ønsker.. Kvaliteten..
Tmpgenc vil også gerne have en kraftig cpu. Husk at bruge den samme kbite/sek ved alle de film man ønsker på samme dvd..

Fælles for de 4 programmer jeg har valgt at bruge, er at de findes gratis versioner..

Når den ønskede film, skal på dvd, så bruger jeg Tmpgnec Dvd author.. Det er let at bruge.. Kan lave simple menuer.. Men er vist ikke gratis..

Ved brug af Tmpgnec DVD author skal man huske at alle de film der puttes ind er i samme kvalitet.. Kbit/sek.

Dvd labpro har jeg også forsøgt med, men synes ikke at det opfylder mine ønsker/krav..

WinAvi kan også lave en Mp(e)G/AVI film til dvd.. Men koster vist også..

Men der er sikkert mange andre programmer, der er lettere at bruge, men dem kender jeg ikke..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis