Man fraråder at sætte sømmet op i fer'en - hvorfor ved jeg ikke præcist, men skulle dykkeren kikse lidt eller slå flager i brædtet kan det jo være håbløst at få not'en ind i revnen. Desuden mener jeg fer og not er savet til så de er lettest at samle når man sætter sømmet i not'en. Endnu en grund er at det jo er dykkere du slå i og når en dykker er slået i så er den ene side af fer'en ikke kraftig nok til at bære brædtet og derfor falder skidtet ned når der kommer fuldt vægt på. Måske en tømrer kan svare mere præcist på det, men jeg har lige slået lofter op og det er altså ikke ret synligt med mindre man går og kigger efter det.
De billige kompressorer er såmænd ok til en dykkerpistol, som er det du skal bruge. Hvis du vælger at bruge bare lidt mere på den kan du også koble en god sømpistol på og slå forskallingen op med en rigtig sømpistol - det er meget hurtigere end at skrue den op. For at bruge sømpistol skal du minimum op på 8 bar og for at have lidt reserve er en kompressor med 10 bar bedre. bar'ene er et mål for hvor højt et tryk kompressoren kan lave. Liter målet er et udtryk for hvor længe den kan holde trykket uden at køre (altså hvor ofte den skal slå til for at holde minimumstrykket).