Hvilket gasfyr skal jeg vælge?

Vi står over for at skulle udskifte vores gamle udtjente Salamanderfyr fra 1953 med et nyt kondenserende gasfyr. Og hvilket mærke skal man så vælge...? Jeg synes det er svært at se forskel på producenternes brochurer og hjemmesider - de ligner sgu' alle sammen hinanden, og de fyrer de samme floskler af...!

Men er der faktisk en forskel? - her tænker jeg både på pris og kvalitet. F.eks. har jeg hør at Weishaupt skulle være klasser bedre end f.eks. Bosch og andre.

Samtidig kunne vi godt tænke os en løsning, hvor varmtvandsbeholderen er forberedt til solvarme. F.eks. har jeg set at, Velux har lavet den eneste arkitektonisk acceptable løsning som jeg endnu er stødt på  Med tiden kunne vi også godt tænke os at bruge solvarmen til gulvarme i køkken, entre og bad - når vi altså engang for renoveret disse rum!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er supersvært at svare på for ligegyldigt hvilket mærke der nævnes vil der være nogen som har dårlige oplevelser med det. Jeg har selv lige fået nyt fyr. Endte med at skulle vælge imellem Baxi og Vaillant og valgte Vaillant fordi det var det jeg fik det bedste tilbud på (fra min "egen" VVS- mand).

Indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds med det (Ecotec Plus). Det er meget lydsvagt (hvis det altså har en betydning for dig).

Men det er klart at testen før for alvor kommer til vinter samt at det selvfølgelig også er vigtigt at det kan stå distancen.

Dette er den eneste deciderede test jeg har kunnet finde og den har efterhånden nogle år på bagen

http://www.baxi.dk/commFiles/Info/attachments/367/Stiftung%20Warentest,%20august%202003.pdf

Overvej evt. et pillefyr hvis du har pladsen til det. Med de stigende energipriser giver det mere og mere mening.

mvh Torben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis