Køb af tv kort.

Jeg er på udkig efter et tv kort, det skal i starten mest bruges til Video redigering.

Den skal i en 2,4Ghz dual core pc med 2GB ram og XP pro.
Hvad vil i anbefale af grafikkort i til dette?

Jeg har vedhæftet et billed af et kort jeg har kigget på, er der andre forslag, der er til at betale?

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan se at det ikke er let at se hvad der står, så teksten kommer her.

Empire DVB-T+Analog, PCI 599,00 DKK
Empire PCI Dual TV + 4
Empire PCI Dual TV + 4 DVB-T og ANALOG TV
Empire PCI Dual TV + 4 er et fuldendt TV kort til den der ikke vil nøjes. Her får man både et DVB-T tv kort (Digitalt) og mulighed for ANALOG TV, samt FM stereo radio på eengang. Ydermere er der PowerDIrector 4 software med, så man nu kan være sin egen video redigere. TVer køre bl.a. 720x576 @ 25 fps i DivX. Efter endt redigering kan TV programmer, billeder eller video brænde dikrete på DC eller DVD via PowerDIrektor 4.

Specifikationer

Optager film i div. formater: AVI, Mpeg 1, Mpeg 2 e Mpeg 4 (DivX)
“Magic Clean" for bedste billede
Brænder til CD/DVD i Jpeg og Bitmap
Redigere video og film med PowerProducer 4
Time Shifting
Still frame Capture
Surportere EPG og Televideo
FM steroe radio
DVB-T TV
Analog TV
S-Video
Composite
Trådløs fjernbetjening
Hyper Media til digital og analog tv styrring

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nu ved jeg ikke helt, hvor store krav, du har til TV-kortet i forhold til, hvad det skal kunne.

Men hvis du kun skal bruge et basalt TV-kort, skulle dette kunne klare opgaven:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215751

Jeg har ikke det store erfaring med TV-kort og videoredigering, men jeg har altid hørt gode ting om Hauppauge fra de af mine venner, der har sat HTPC'er op. Så det kan også være en overvejelse værd.

Igen, jeg har ikke erfaring med videoredigering, men jeg mener ikke, det kræver, at man har et TV-kort for at kunne foretage selve redigeringen.

I forhold til grafikkortet. Hvilket grafikkort har du lige nu? For som jeg har forstået det (og som det også synes at være beskrevet her: http://www.netmag.dk/videoredigering.html), så er der ikke det store krav til grafikkortet i sig selv.
Det er spørgsmålet, om du ikke kan beholde dit nuværende (indbyggede?) grafikkort.

Hej Kro

Af bundkort har jeg denne i den ene ASUS P5KPL-VM, s775, FSB1333 og i den anden kan jeg ikke huske hvad de sidste bogstaver er men ASUS P5KPL den har en anden endelse, og i denne har jeg et geforce 512mb grafikkort. Så det er et spørgsmål hvilken maskine jeg skal sætte det i og / eller om at flytte grafikkortet.
Jeg kan se på dit link at det er en fordel med grafikkort.

Hvis der er nogen der har erfaring med video redigering, så hører jeg gerne om jeres erfaringer.

Mvh.

Flemming

Jeg tror egentlig ikke, man decideret har brug for et kraftigt grafikkort. Tror mere det handler om de udgange, der skal sidde på grafikkortet.

Men det er jo ikke værre eller bedre end, at du kan spare grafikkortet og så altid købe, hvad du opdager, du får brug for, senere :)

Generelt set: Hvis jeg var dig, ville jeg google "videoredigering" og "video editing" og læse så meget om emnet som muligt. For det ville ikke overraske mig, hvis du har brug for meget mindre hardware (og måske software) end du sidder og tror.

Jeg *tror* strengt taget, du kan spare både grafik- og TV-kort, hvis du kun skal redigere video (så længe dit nuværende grafikkort har alle nødvendige udgange. 

Når det er sagt, så er der nogle, der har et lille TV stående på computerbordet tilsluttet til TV-kortet eller grafikkortet, så de kan se kvaliteten af det færdige resultat på et rigtigt TV.

Ang redigering af film på pc, stiller ikke nogen særlige krav til grafikkortet.. Ej heller diverse udgange på grafikkoret, da filmen vel skal over på en dvd..

Man behøver heller ikke noget tvkort for at kunne redigere film, men det lettere at at få en tvoptagelse ind på sin pc.. 

Og til hurtig gennemsyn af Mesterværket, er det heller ikke nødvendigt med et "nørde grafikkort". Et 4 mb er såmænd nok..

Cpu og ram kræves der til gengæld en hel del af... Jo mere jo bedre.. Der er jo der, det sne´r. Og en masse HD plads...!!!

Jeg vil sige at det kort, Empire DVB-T+Analog, er fint nok til alm hjemmebrug.. Det er oftes ikke kortet, men den software der følger med, der kan være tung at bruge.. Har winDVR 3.0 og det er rimeligt let at bruge..

Det kort som Kro henviser til, ville også kunne bruges..

Har selv et Terra Tec tvkort, der er ca 7 år gammelt.. Så har da et par års erfaring på bagen..

Optager kun i MPG, da det er min erfaring, at det er det fil format, der er lettes at arbejde med.. Men det er jo nok et spørgsmål om hvilke programmer man bruger..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis