Popcorn

Hejsa, jeg har en CPI popcorn som ikke vil starte, og er jeg heldig starter den når jeg har trådt på kickstarteren i ca. 20 min.

Når jeg prøver at starte den springer den igang perfekt som den skal men ca. 0.5-1 sek, efter går den ud, og så står det på ca. 20 min "motion" med kickstarteren.

Der er benzin, olie og batteriet er i top. Tændrøret giver den flotteste blå gnist.

mvh F18


Du kan alt hvis du vil
41 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tænkte på om det der CPI står for elektronisk tændning, for så er det der du skal finde fejlen, mange gange skal der blot en ny sensor i, så køre den og starter igen uden at du skal jogge mere end en eller to gange.

 

V.h.  Håndværkeren

Skrevet af F18 den 21-07-2008 15:35
Du mener der skal en ny CDI tænning i.. ??

mvh F18

Ja der skal en ny censor i, så vidt jeg ved er det kun censoren der skal skiftes, men selvfølgelig vil forhandleren helst sælge dig et helt anlæg.

cpi. popcorn er fra thansen.!

dem med stort "lyddåse" af rustfristål og ret tynd forrør
12 mm.!hvist er 30 model og 15 mm. 45 model.!

Nej. min er købt i Nørregade i Aalborg..Og nej lydpotter er ikke af rustfri stål.. ;-)

Du kan alt hvis du vil
Annonce

okay.

men de var kendt fra thansen.!

det var det eneste sted jeg kender den fra
så er de fra flere andre steder
at de bliver solgt fra.!

Scooterland i Aalborg sælger dem også.

Der er mange der hakker ned på CPI. På samme måde som "vi" gjorde ved Skoda for 20 år siden. Lidt ufortjent syntes jeg.

Jeg ved også godt THansen kan være en skodbutik og der går en masse snak  omkring CPI og THansen. Scooterland og cykelhandleren i Nørregade henter reservedele i THansen. Det er åbenbart den politik THansen lægger for dagen der giver CPI "dødstødet"

CPI er en fin nok scooter men den tåler ikke det samme som eks. PGO. Kvaliteten er lidt ringere. Og kører man lovlig eller kun nøjes med at fjerne begrænsningerne og IKKE andet og overholder eftersynene, holder de fint nok. Man får hvad man betaler for.

Forskellen var 5-6000 kr dengang (2004) jeg købte min. Og til at kører på arbejdet og lidt rundt er den fin nok. Og det er først nu den brokker sig. For mig er en scooter kun et kørertøj... ikke andet.

mvh F18

Du kan alt hvis du vil
En popcorn er nu ellers en ret okay scooter til pengene, men pris og kvalitet hører jo generelt sammen


 

hvor langt har den køret inden den begynder at brokker sig.!

som nogen kaler en cpi scooter for en husholdnings køretøj.!?!

ligesom skodaen.

når man skal køre fra A. til B. og omvendt.!

Ca 10000 km.

Jo jeg høre ind imellem nogle dumme bemærkninger....

Det er nemt med unge og børn der "drille". Det rager mig.
Men ind imellem komme der noget lort fra voksne, så taber jeg sgu respekten. De burde vide berde, eller gør de ??.

Jeg bruger den kun til og fra  arbejdet og fritid ikke andet, ellers havde jeg købe en motorcykel.

mvh F18

Du kan alt hvis du vil
Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis