Popcorn

Hejsa, jeg har en CPI popcorn som ikke vil starte, og er jeg heldig starter den når jeg har trådt på kickstarteren i ca. 20 min.

Når jeg prøver at starte den springer den igang perfekt som den skal men ca. 0.5-1 sek, efter går den ud, og så står det på ca. 20 min "motion" med kickstarteren.

Der er benzin, olie og batteriet er i top. Tændrøret giver den flotteste blå gnist.

mvh F18

Du kan alt hvis du vil
Hejsa, jeg har en CPI popcorn som ikke vil starte... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det var en jeg lånte fra en scooter magen til.
Men jeg sidder og tænker på at en ny kaburator koster kun 395 m. el choker...

Men det er også rart at finde problemetr i karburatoren. Det er jo sådan man lærer.

Du kan alt hvis du vil
Det er nemlig rigtigt :-)

Du må jo gøre op med dig selv om du vil gøre et ekstra forsøg eller købe dig ud af problemet. Jeg tror dog stadig at problemet er rimeligt simpelt (skidt). En karb. går sjælent i stykker. MÅSKE er det dine membranplader som er defekte.

en cpi popcorn er vel fra thansen.!

der kosted 10.000 kroner.!

Ja, den er vel fra Thansen og har kostet 10.000 kr. Hvor vil du hen med det?

jeg kunne tænke at popcorn hvor den kommer fra.!

hvad men rense hele brændstof system og udskift de dele

der er med brændstof at gøre med

og tændingen hvist det er nødvændig.!

og hvist ikke skidtet kan køre så skrot lortet og køb en ny.!?!

Annonce
Membranerne er intakte. Har lige tjekket det og skal til at skille karburatoren af...

Nej den er ikke fra THansen. Den er købt i Nr. gade i Aalborg.

Det er mærkeligt at når man siger man har en CPI popcorn, tror folk den er købt i Thansen.
Scooterland i Aalborg sælger dem også..

Problemet er jeg kan købe mig ud af det hvis jeg vil, men der lærer jeg intet. Grunden til jeg skriver herinde er, for at lære. Ja, jeg er tæt på at skrotte skidtet, tanken har strejfet mig. Men den ære skal "lortet" ikke have. den skal servicere mig til den er udslidt.

mvh F18

Du kan alt hvis du vil

cpi scooter popcorn

jeg håber ikke det hvile koste det dobbelt

som den selv koster i reberetioner

før den kommer ud at køre.!?!

Det har jo ikke kostet noget endnu.. andet lidt sved og knurren.

Indtil nu har alt hjælp været tjekpunkter som jeg har fulgt, og jeg har med hjælp indkredset problemet til et "sted" i karburatorer.

Nu skiller jeg skidtet af og får den renser, og virker det ikke låner jeg en karburator som jeg ved virker, og virker det køber jeg en ny til 395. kr.

Det er ikke så vigtig at den komme ud af køre i morgen eller om en måned. Det er læren om at selv komme finde og lave problemet der er lige så vigtigt for mig.
Ellers lever jeg jo ikke op til mit slogag " Du kan hvis du vil."

Jeg vil bare gerne mere præcist finde problemet, det kunne jo ske igen.

mvh F18

Du kan alt hvis du vil

det er en fordel at lære hvodan knallerten funkere.!

og finde fejlene på den.?

BANKO.... Karburatoren og luftfiltet blev renset. Og en lille finjustering i karburatoren. Og nu triller "lortet" der ud af med 180..... og dog så kun 38 ;-).

Så pas på venner derude, nu skal jeg ud og gøre trafikken usikker ;-)

Jeg siger MANGE tak for hjælp og de råd jeg fik, og ikke bare har fået "dyret" os at køre, men også lært noget.

mvh F18

Du kan alt hvis du vil
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis