Popcorn

Hejsa, jeg har en CPI popcorn som ikke vil starte, og er jeg heldig starter den når jeg har trådt på kickstarteren i ca. 20 min.

Når jeg prøver at starte den springer den igang perfekt som den skal men ca. 0.5-1 sek, efter går den ud, og så står det på ca. 20 min "motion" med kickstarteren.

Der er benzin, olie og batteriet er i top. Tændrøret giver den flotteste blå gnist.

mvh F18


Du kan alt hvis du vil
Hejsa, jeg har en CPI popcorn som ikke vil starte... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige på faldrebet inden jeg skal sove...
Den CDI-relæ/box. Er den en der normalt går i stykker. Og hvordan går sådan en istykker

mvh F18

Du kan alt hvis du vil

En CDI tændning går i stykker p.g.a. varme fra motoren, det er et ret kendt problem på nyere MZ-er fra efter 1994 hvor fabrikken begyndte på det pjat. De holder som regel en 10000 Km. så skal der en ny i, og den koster en bondegård. Men de fleste ejere af MZ smider skramlet ud og sætter ganske almindelige platiner i.

Jeg tror at du har det samme problem, derfor forslaget om en ny !

 

V.h.  Håndværkeren

Ja og et sæt platiner koster max. 75,00 Kr. en gang for alle !
Så venner... Der er en scooter jeg har. Hvordan skifter jeg en CDI-box ud med platiner ?

Du kan alt hvis du vil
Annonce

Jeg ved ikke rigtig om det vil fungere? men held og lykke.

Tænkte bare på: Hvis den gnister rigtigt, tror du så ikke det er din blanding der er forkert, eller den automatiske choker der driller?

Check lige dit luftfilter om det sidder rigtigt, og prøv at træde en 5 - 6 gange, og pil derefter tændrøret af, og se om det er vådt.

Du giver vel ikk gas mens du prøver at starte den? så drukner den helt sikkert.



 

håndværkeren.

binko det har du ret i.!?!

platiner de holder næsten evigt med bare med lidt pleje.!
i ny og næ med en flad nålefil og skruetrækker
og en søreblad.!

jeg kender det fra puch monza 2g "madkasse" modellen
type NS-L årgang 1983.

 

Jo jo den er fin med de der platiner.. Men hvordan skifter men så CDI-boxen ud med platiner på en scooter CPI-Popcorn ?


Du kan alt hvis du vil

du kan gør det samme som MZ folkene.!

med platin kit.!

hvist det bare ville funkere på cpi scooter.!?!

prøv at hoppe på nettet
og finde platin scooterkit
hvist det fore findes
til scooter med cdi tænding.!

Jeg håber ikke at du har købt den CDI box endnu, for det er stensikkert el-chokeren det er galt med.

Tag den gamle ud og mål stempeldiameteren (jeg mener det er 8mm) og køb den her som koster lidt mindre end hvad THansen tager for dem.

http://www.kgi.dk/product-7978-11.php

Der findes en del på nettet som har 7mm stempel, så husk at sammenligne og vælge den rigtige!

Hilsen Metalsnedker

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis