Popcorn

Hejsa, jeg har en CPI popcorn som ikke vil starte, og er jeg heldig starter den når jeg har trådt på kickstarteren i ca. 20 min.

Når jeg prøver at starte den springer den igang perfekt som den skal men ca. 0.5-1 sek, efter går den ud, og så står det på ca. 20 min "motion" med kickstarteren.

Der er benzin, olie og batteriet er i top. Tændrøret giver den flotteste blå gnist.

mvh F18


Du kan alt hvis du vil
Hejsa, jeg har en CPI popcorn som ikke vil starte... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nul, det virker ikke. Jeg har lånt både CDI og el-choker. og det samme resultat.. Skidtet virker ikke..

Jeg opgiver og smider lortet til storskrald. en ny scooter koster 6-7000 kr.

Så hermed lukker jeg debatten. Og takker for de råd jeg fik.

mvh F18

Du kan alt hvis du vil
En CPI Popcorn er en udemærket knallert, du skriver at der er masser af gnist på, du siger også at der er benzin og olie på, men har du set om den får benzin, det hjælper jo ikke hvis det bliver i tanken.
For mig lyder det som om den ikke får benzin,kik på tændrøret om det er fugtigt af benzin, er det ikke tilfældet, er din benzinhane der er monteret ved tanken defekt, den bliver aktiveret ved hjælp at vacum fra slanger fra kapuratoren.
Dit tankdækksel kan også være tilstoppet i det lille lufthul, så får den heller ikke benzin, her kan du prøve at tage låget af som et forsøg.
Jeg er næsten sikker på at den ikke får benzin i den mængde den skal have.
MVH
Leif

Kære Håndværker

Der findes ikke platiner på en CPI Popcorn, eller nogen scooter knallerter af nyre dato, tilbage fra 1995-96 og op efter.

En Scooer knallert har et elektronisk tændningasystem bestående af en Stator og et tændningsmodul som styre hele systemet, dette tændningsmodul kan også skiftes da det er en enhed for sig selv.

Hvis knallerten har gnist i tændrøret fejler tændningssystemet ikke noget, det der er med den her Popcorn, er et brændstof problem.

Undskyld håndværker, det er ikke for at irettesætte dig, men jeg har arbejdet meget med den slags, jeg tror at jeg har lavet de første 200 stk.

MVH

leif

Jeg har tager benzinslangen af karburatoren, og når jeg el-starter kommer der benzin ud af slangen som den skal..
Det er lidt sent nu, men i morgen kan jeg kigge efter om tændrøret er vådt.

Hvis det er tørt... Karburatorproblem ?

mvh F18

Du kan alt hvis du vil
Annonce
Giv den en saltvandsindsprøjtning, dvs. hæld en lille smule benzin ind gennem tændrørshullet. Hvis den starter op, så må det jo være din karburator der ikke virker som den skal.
Jeg prøvede med at hælde lidt benzin i tændrørshullet.. og bingo. den hoppede igang. men kun i ½ sek. og dog ikke rigtigt i gang. Men jeg kan forstå at problemet ligger i karburatoren.

Spørgsmåler bliver nu om man kan rense karburatoren eller jeg skal købe en ny el. nye stumper til den ?
(En ny karburator koster kr 395 i scooterland)

mvh F18

Du kan alt hvis du vil
Jeg har stadig på fornemmelsen, at det er den der el-choker der driller, men prøv at rense karburatoren én gang til. Var det en helt ny choker du købte?
Glemte lidt. Hvis der skal/kan renses/udskiftes i karburatoren, hvor og hvad der skal renses/udskiftes ??

mvh F18

Du kan alt hvis du vil
Start med at rense luftfilteret. Afmontér bundkaret på karb. og blæs dysen ren med trykluft. Du kan lige tjekke om der er partikler i bundkaret og om benzinen er klar, for der skal ikke meget til før at dysen stoppes til. Alle andre "huller" i karb. skal også have en tur. Tjek at der kommer luft igennem. Prøv også at afmontere gummistudsen og tjek om membranpladerne er intakte.

Link lige til den choker du har købt.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis