Geforce Nvidia 5500 kaput

Hvad er alternativet til ovenstående? Synes ikke jeg kan finde ovenstående nogen steder. Kan jeg købe en 6600 og bare stoppe den i computeren? Jeg er lidt lost på området...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det bare til chat, søgning og småting ville jeg måske ok se efter en ny pc. HVIS vel og mærket den du har har nogle år på bagen. Men får du et 6600 til de rigtige penge....Tja hvorfor ikke. Du får jo noget der ligner det gamle kort, og en "billig pc"

Men tjek lige om din pc 's bundkort understøtter 6600..

mvh F18

Du kan alt hvis du vil
du risikere din windows vil brokke sig måske for windows ved jo hvad der i maskinen.
men du ka også være heldig at det bare kører.

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
Jeg var inde og se, hvad man kan få af AGP grafikkort til under 300kr.

Jeg går ikke ud fra, at du har krav til at skulle kunne spille nogle spil på din computer, som du ikke kunne trække med dit gamle FX5500?

I så fald er der ingen grund til at "gå en klasse op" til et 6600. Det mest økonomiske bud på et nyt grafikkort er sjovt nok et nyt FX5500 til 267kr inkl. forsendelse: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393123

F18: En ny pc? Hvorfor i alverden skulle han dog købe en ny pc, hvis det kun er grafikkortet, der er gået? Og hvorfor skulle bundkortet ikke understøtte et 6600? Det eneste, man skal være opmærksom på, er at vælge et AGP-kort og ikke PCI-e :)

mrgonzo: Når du smækker et nyt grafikkort i en maskine, vil den sjældent decideret brokke sig. Den kan dog kræve, at man installerer nye drivere (især hvis man fx går fra nVidia til ATi eller den anden vej).
Går man fra et nVidia kort til et andet nVidia, vil du med stor sandsynlighed slet ikke behøve at installere nye drivere :)

Næstformanden: Hvad får dig egentlig til at tro, at grafikkortet er stået af?
Blev guidet over tlf af min bettebror. Vi prøvede 2 skærme og et eller andet mere
Hmm... jeg prøvede at bestille et kort via edbpriser. men de havde den ikke alligevel.

Hva dkan jeg evt. gøre for at se om det er grafikkortet?

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Starter computeren ellers ordentlig op? Siger den enkelt bip-lyd, når den starter op, som den skal? Kommer du ind i Windows (afspilles velkomst musikken?)?

Sidder grafikkortet ordentlig i AGP-porten? Prøv lige at åbne computeren og tjek efter. Husk at tage strømmen fra først. Kortet skal sidde så "dybt" i porten på bundkortet, at de guld-farvede ledere på kortets han-stik bliver 95-100% dækket.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis