Starter ikke

Jeg har igennem længere tid haft problemer med min motor. Den starter fint nok når den er kold, men når den har kørt i ca. 1 time og jeg slukker, kan jeg ikke starte igen før motoren er blevet tilstrækkelig kold. Motoren er en Ruggerini MM150 (2 cyl. - 14 HK) som ikke laves længere. Jeg har en mistanke om at det er starteren det er galt med. Men hvordan checker jeg den.

Mvh
Freddy
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad gør den?
Kan starteren tørne motoren en smule eller er den bare helt død?
Hvis den kan tørne en smule, så er det sikkert til det første stempel er kommet til kompressionslaget. Og så har den ikke effekt nok til at drive den vidre.
Hvis det er sådan så få den renoveret hos en autoelektromekaniker, inden den brænder af.

Når motoren er kølet af vil der være mere spillerum i alle pasninger og komprationen er mindre, også kræves der ikke så meget effekt til at starte motoren.

Hvis der ikke sker noget som helst, sidder der nok en overhedningssikring der bliver for varm når kølevandet stopper med at cirkulerer.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er ingen reaktion, så jeg er ikke bange for det er noget med stemplerne at gøre. Den med overhedningssikringen kunne være en mulighed, men jeg har også prøvet at starte med det samme efter den er slukket. Motoren bør derfor ikke kunne nå at blive så varm at sikringen slår fra.

Mvh
Freddy
Du har sikkert ret i at det er starteren det er galt med - kan du høre startrelæet klikke når du forsøger at starte, eller sker der slet ingenting?

Jeg fandt i øvrigt denne side med div. manualer og diagram til din motor (og flere andre motorer) hvis du/nogen skulle mangle.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis