gulvarme i krybekælder

Hej. jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig. jeg bor i et hus med krybe kælder og vil gerne have gulvarme i køkknet, der er lagt klinker på træplader, mit spørgsmål går ud på om jeg bare kan fjerne det gamle isolering i krybekælderen og trække pexrør run på undersiden og så isolere med flamingo, og om der evt skal en dampspærre mellem pexør og flamingo, havde tænkt mig ca 220 mm flamingo gjort fast med lange skruer  med stor skive på og så ellers gi det en gang bygning´s skum rundt i kanten for at få det helt tæt. gad nok vide om det er den rigtige måde at gøre det på, eller er der bedre ider.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det jo ikke lige den måde de fleste plejer at gøre det

Men det burde jo nok kunne lade sig gøre, da man kan lave trægulv med gulvvarme, så det skal nok bare laves i onvendt række følge

1. Pexrør.
2. Varmefordelingsplader.
3. Isolering. Her tror jeg at du skal overveje at få papiruld, det kan fåes så der bliver blandet lim i. Det er specielt til at isolerer gulve fra krybekælderen og de kan lægge lige så meget på som du ønsker. Og du får ikke nogle kulde broer.

Der er dog et andet problem, det er dine gulvbjælker, de vil være i vejen for pexrøret. Men det kan der evt. findes en brugbar løsning på.

Jeg kan ikke sige hvor godt det bliver ved at lave det på denne måde, da jeg ikke har kendskab til nogen der har lavet det sådan. Men en skal jo være den første

Nu håber jeg at der også kommer andre med deres meninger/erfaringer, så du får flest mulige forslag

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor


Jeg har et link til produsenten og der er også et link til deres brochure.
http://www.papiruld.dk/
http://www.papiruld.dk/artikler/PAPIRULD_BROCHURE_08-ret.pdf

Jeg har selv lige fået papir uld i mine hulmurer, 98m2 105mm for 14500,-.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis