Køler/varmeveksler

Hej.

Jeg skal have en ny køler/varmeveksler i min båd. Maskinen er på 56 hk. Og den køler jeg har fået tilbudt er godkendt til 70 hk.

Hvor meget må sådan en koste ??

Sælger sagde meget overbevisende at han skulle have 1500 d-kr, er det for meget, eller hvad skal man gå ud fra.

Den ser velholdt ud. Og under malingen, syntes jeg at det så ud som om at den var af messing.

Så har nogen en ide, så hører jeg erne fra jer.

Hej.   Jeg skal have en ny køler/varmeveksler i... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af minilars den 19-02-2009 22:44
Tror i godt at den fra lavpris vvs den kan holde til salt vand? hvad med anoder? skal der ikke sådan nogen i så det ikke æder veksleren?

Jeg tror ikke at man uden videre kan regne med at den fra Lavpris-vvs kan holde. Hvis det er lavet af bronze eller afsinkningsfri messing kan det tåle havvand. Almindelig messing kan ikke.

På f.eks. en VP D1-20 er der ingen anode og Volvo oplyser at det er fordi varmeveksleren er lavet af bronze, så den behøver ikke beskyttelse. Det afhænger altså af, hvad den er lavet af.

Hvis du i Googles søgefelt skriver "75 horsepower in kilowatt" og taster ENTER vil Google fortælle dig at 75 hestekræfter svarer til 55,9274 kW. Google kan også beregne alle mulige andre ting.

WS
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også