Rødvin til dagen efter

Hejsa..

Min kone og jeg er lidt uenig om hvordan vi evt skal opbevare rødvin når vi en sjælden gang ikke får det drukket :-)

Spørgsmålet er: Hvis det skal gemmes til dagen efter, skal proppen i eller skal den ikke i.. ????

 

Mvh Jan ...

Hejsa.. Min kone og jeg er lidt uenig om hvordan... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo ringere vin, jo færre problemer med at gemme til næste dag.

De fleste af de unge konsumvine vi i almindelighed piner vor tarme med, vinder efter min mening faktisk ved at stå natten over, idet de ætsende stoffer mildnes! :)

Trækker man derimod en gammel, vellagret kvalitetsvin op, skal du bare se at få det hældt indenbords, idet glæden ved denne vin, næste dag, slet ikke kan måle sig med, da den var nyåbnet. Jeg sigter her specielt til franske topvine.

Men ellers er det ikke vores helt store problem, jo hvis vi har fået en alt for skrap og umoden sag frem og må ud og finde en substitut, så må sprøjtet stå over og se om det bedrer sig. Det gør det ofte.

Vi ynder at lagre vin i min. 2-3 år, hvilket giver os en langt bedre oplevelse. Den med at drikke vin, der nærmest stadig gærer i flasken, er noget vinproducenterne har fundet på, for at fjerne omkostninger til lagring.

Med venlig hilsen
ktm

 

  Hej jeg så lige denne "lidt ældre tråd om rødvin dagen efter"....

jamen kære venner - I skal da lave Hane i rødvin til middag - det blir supergodt med sådan en slat vin der har stået i køleskabet......
m.v.h. elverkone
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis