Laminat Alloc vs Pergo

vi skal have nyt laminat gulv. Hvad er bedst, pergo eller alloc?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke kvaliteten på dem er ca. lige gode.

Vi har lige valgt Alloc, mest ud fra at deres overflader vi lige en tand mere lækre. Hvor Pergo's (selv om de kalder det natrual touch) føles lidt plastic agtige, er dem fra Alloc lige den tand mere "naturlige" at røre ved. Alloc's er også lidt mere matte i overfladen.

Du kan evt. ringe directe til Alloc og få tilsendt nogle gratis prøver, da f.eks. Bauhaus ikke tilbyder at man kan låne en pakke med hjem.

/Hans
Kender ikke Pergo men vil ikke tøve med at anbefale Alloc!
Det er blevet anvendt i en central fordelingsgang med yderdør og trappe til overetage samt gennemgang for køkken og badeværelse fra stue. Gulvet er lagt for 7 år siden. Der har i perioden været slid fra 2 voksne, 2 børn og en stor hund indtil sidste år. Belastningen kan ikke ses på gulvet - utroligt slidstærkt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Vi har pergo på 1. sal og alloc i stue etagen.
Jeg vil klart anbefale pergo.

Når man taber noget som gulvet ikke kan klare, så kommer der overfladiske gak i pergoet, mens der på alloc'en går helt igennem overfladen.

Desuden er pergo MEGET nemmere at holde rent. Alloc gulvet er umuligt at holde rent, det skal dog siges at alloc gulvet har struktur i, det kan ikke anbefales på hverken pergo eller alloc.

Samlingerne på pergo er stærkere end dem på alloc. jeg har flere steder måttet banke alloc'en sammen igen fordi den har rykket sig.

Hvis jeg skulle vælge laminat igen, blev det pergo. Hvis jeg skulle vælge gulv igen blev det rigtigt træ!
Vi har Alloc Commercial Stone i betonlook. Det er vi meget tilfredse med. Der er efter ca. 1 år endnu ingen ridser selv med 50 kg. hund og 3 børn med dertilhørende sand under støvlerne.
Det var forholdsvist let at lægge og vi fik det til ca. 215,- pr. m2.

Jeg har dog ikke Pergo så kan ikke lave en direkte sammenligning.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Hej,

Efter 5 år, er vi stadig super tilfredse med Alloc. Vi har nu fået småbørn så gulvet bliver virkeligt testet. INGEN mærker eller fejl at spore. Heller ikke gulvvarmen er givet anledning til problemer.
Derimod har min bror, som har Pergo, oplevet at samlingerne er gledet lidt fra hinanden (lagt samme tidspunkt som vores).

Skulle vi ligge gulv igen, blev det Alloc.

/Hans
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis