Velkommen til det nye LDS!

Som I kan se er den nye version af Lav-Det-Selv.dk endelig kommet i luften!

Der er lagt meget arbejde i denne nye version. Det meste kan I slet ikke se, for det foregår bag scenen. Men jeg håber alligevel at det falder i god jord. Her er kort (og overordnet) om de nye tiltag - mere følger:

  • Helt nyt site: Alt er lavet om! Fra den bagvedliggende teknik til designet
  • Ny platform: Vi får mange muligheder i fremtiden for at udvide LDS - noget vi ikke har kunnet før. Hold øje! Inden længe kommer der en masse nye spændende funktioner! 
  • Billedgalleri: Til at starte med er der tilføjet et billedgalleri, så vi kan vise huse, biler, både, projekter mv. frem og få feedback fra andre. Jeg håber I vil lægge billeder ind med det samme - for jo flere billeder jo bedre inspirationskilde vil galleriet blive for os alle!

Jeg er spændt på at høre hvad I synes! Skriv gerne ris, ros, feedback mv. som svar på dette indlæg.

PS: Der er lavet meget testarbejde op til lanceringen - tak til alle jer der brugte tid på at beta-teste og komme med gode input. Alle forslag kommer med så snart jeg får tid (indlæggene er gemt og ligger stadig tilgængelige på betaversionen).


Mvh. AllanE
91 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med den nye version Allan.
Det ser rigtig fint ud, fint design og "kommunikationen" synes overskuelig og logisk, så jeg er sikker på, at vi efter lidt tilvænning nok skal kunne "finde rundt".

Jeg er selv admin på et stort forum på nettet, så jeg er helt klar over den store indsats det kræver at vedligeholde og udvikle et forum. Godt gået!

Jeg har dog et par punkter jeg vil kommentere.

Teksteditoren (hvor jeg skriver nu) synes lidt for enkel. Burde der f.eks. ikke være et symbol til "Tilføj Link" og "Indsæt Billede".
Der er jo forskel på at indsætte et billede i selve tekstområdet og som modsætning, til at vedhæfte et billede. 
Det er fint at vi kan uploade billeder - og man skulle så kunne indsætte eller vedhæfte (linke til) billedet efter eget valg.
Man kunne jo begrænse billedstørrelsen til indsætning - hvis det er derfor det er fravalgt.
Der kunne være flere ønsker til editoren, men de to er meget væsentlige.

I galleriet sker det nogle gange for mig, at det forstørrede billede der "popper op" når man klikker på en thumbnail lander delvist uden for skærmens synlige område. Det burde ikke kunne ske.

Og nu mangler jeg en knap til at markere de to ovenstående punkter i listeform - og en kopi-knap

 

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Først et tillykke til det nye Lav-Det-Selv.

Indtil videre har jeg kun ros til siden, ser fint overskueligt ud.
Håber folk vil tage det til sig, så der også fremover vil kunne findes mange gode svar herinde.

Hilsen Sømanden
Det er gangske fint, men jeg kan ikke finde værktøj som (marker alle som læst..) samtlige tråde står som ulæste

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Til lykke!! Det kører jo!!! :-)

Man skal lige finde sig til rette i de nye omgivelser.
Formoder at der er en del funktioner, der først kommer til at virke rigtigt, når rammerne bliver udfyldt med nye indlæg.
Spændende!! :-) !!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det ser rimeligt ud, dog mangler jeg mulighed for at gå tilbage og rette hvad jeg har skrevet, og hvorfor virker indsatte link ikke

V.h. Håndværkeren
Annonce

Står der ikke Ret i allerøverste linie?

Det indlæg, jeg har lige over dit, har jeg lige været inde og rette på. tilføjede 3 stk. !!! efter :-)


Med venlig hilsen
ktm

 

Hej AllanE

Forstår jeg det ret, når jeg fornemmer at knappen ">Aktive indlæg" træder i stedet for den gamle "Nye indlæg"?


Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for feedback'en!! Lige et par kommentarer:

Teksteditoren (hvor jeg skriver nu) synes lidt for enkel.

Ja, den er for enkel nu. Det bliver rettet i løbet af i dag. Bemærk at man kan uploade/vedhæfte filer og billeder - der er ingen krav til billeders størrelser (max. 4 mb). De bliver automatisk skaleret ned i en passende størrelse...det er blevet MEGET nemt.

I galleriet sker det nogle gange for mig, at det forstørrede billede der "popper op" når man klikker på en thumbnail lander delvist uden for skærmens synlige område.

Jeg ved det! Problemet viste sig allerede i testversionen, men jeg har ikke kunne finde en løsning endnu. Men jeg er i sving med at finde en løsning. Ville bare ikke vente på at lancere siden mere.

Det er gangske fint, men jeg kan ikke finde værktøj som (marker alle som læst..) samtlige tråde står som ulæste

Du finder en "Marker alle som læst"-knap i bunden af hvert forum. Jeg skal se om det er muligt at tilføje en tilsvarende knap der gælder for samtlige grupper på én gang.

Ja det ser rimeligt ud, dog mangler jeg mulighed for at gå tilbage og rette hvad jeg har skrevet, og hvorfor virker indsatte link ikke

Du skulle meget gerne kunne rette dine egne indlæg? Vil du give mig et eksempel på links der ikke virker - det burde ikke ske.

Forstår jeg det ret, når jeg fornemmer at knappen ">Aktive indlæg" træder i stedet for den gamle "Nye indlæg"?

Aktive indlæg viser alle nye indlæg siden sidste gang man besøgte siden. Der er også en "nyeste tråde" på forsiden med mulighed for at benytte "RSS-feed" - mere om det senere.

Mvh. AllanE
Du finder mit indlæg i lav hobby, om motor til Bobkat. Og her kan jeg hverken slette eller rette.

V.h. Håndværkeren
Kunne du løfte sløret for, hvorledes man kan pille de sætninger ud og indsætte i ramme, som man gerne vil kommentere på, ganske som du så fikst har gjort i dit indlæg med svar til flere.
Har dog også set tidligere at andre magter dette!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 81 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis