Gipsvæg - montering af stålskinner på betongulv?!

Hvordan monteres stålskinner til gipsvægge på et betongulv? Skruer med dybler eller specielle søm?

Skal siges, at der i gulvet er lagt gulvvarmerør ovenpå rionet. Ca. 9-10 cm. betonlag.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvordan monteres stålskinner til gipsvægge på et... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der bliver lavet en "lem" med adgang til gulvvarmesystemet.

Alt el bliver lavet om så der ikke er gamle stikkontakter o.l inde i væggen. En elektriker sørger for dette.

Jeg går ud fra, at VVS-manden har styr på sin del af opgaven og at alt rørværk, afløb o.l. bag væggen bliver lovligt. Hvis ikke må du meget gerne sige til! Han har da sagt god for at "gemme" skidtet bag en væg...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så er der jo ingen ko på isen. Kunne bare se det for mig at det hele bare blev lukket og klampet sammen hvad angår el delen. Det er set før når folk gør det selv. Men det er ellers et pænt stykke arbejde du har lavet indtil videre.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt den 20-07-2008 09:24
Så er der jo ingen ko på isen. Kunne bare se det for mig at det hele bare blev lukket og klampet sammen hvad angår el delen. Det er set før når folk gør det selv. Men det er ellers et pænt stykke arbejde du har lavet indtil videre.

Tak! Jeg var lige ved at blive nervøs

Har knoklet med det projekt i et par måneder nu...tager nok en måned eller to endnu. Glæder mig SÅ meget til at få et toilet i huset igen...hader tørclosét i skuret...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det lyder som om du har meget godt styr på det. Det var nu heller ikke for at "male fanden på væggen", det var mere hvis der var nogen der ikke lige var tænkt over. Jeg ville sørge for at få taget en masse billeder af det hele og sørge for at VVS'eren 100% står inde for det han har lavet og sagt god for (skriftligt). Sådan en utæt samling derinde vil tage år at opdage. Så er det godt at det er ham der skal dække alle omkostninger ved udbedring. God fornøjelse med projektet og det fine nye badeværelse :)
hi hi Lopus.....hvad pokker er der vildt ved en karmskrue....og så tilmed en lille fætter på f.eks. 45 mm. Det handler jo bare om at få gjort skidtet fast - om det er det ene eller det andet betyder mindre. Slagplugs, karmskruer, sætlim, skruer med rawplugs....you name it! bare det holder kan det bruges
Annonce
Skrevet af Fiahgt den 19-07-2008 21:25
Du bygger bare lige en ramme af skelet omkring din cisterne så målet kommer til at passe med dine plader.
Altså i stil med dette?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Bingo det er lige sådan den skal skæres så er det stadig lige ud af landevejen og sætte plader på. Det er nu en flot illustration

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Den må du takke knauf danogips for ;)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også