Centrallås - kan kun låse med fjernbetjening

På vores vw passat (1999) er centrallåsen begyndt at give problemer, når jeg bruger fjernbetjeningen. Jeg kan låse dørene med fjernbetjeningen, men den er holdt op med at fungere, når jeg vil bruge den til at låse dørene op.

Hvis jeg bruger nøglen i døren, kan jeg fint låse alle døre op og i via central-låsesystemet, det samme gælder når jeg bruger 'panikknappen', som sidder ved førersædet.

Umiddelbart virker det som om, at central-låsen i sig selv fungerer som den skal, og at det er fjernbetjeningen, der er problemet. Det mærkelige er, at jeg har to ´separate fjernbetjeninger som begge opfører sig på samme måde, og som begyndte at give problemer samtidig (dette var i øvrigt ifm et batteriskift i begge fjernbetjeninger).

Er der nogen, der har et bud på, hvad problemet er? Jeg er ikke varm på at ofre en stor mekaniker-regning på problemet, da bilen jo stadig kan låses op og i. Omvendt ville det være fint, hvis der er noget, der kan ordnes på en enkel måde.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Tror du skal have synkroniseret dine nøgler.. Det skal stå i din instruktionsbog hvordan du skal gøre.
Med bilen følger typisk 2 nøgler, den ene er med fjernb. den anden er ikke. Det plejer at være sådan at du skal bruge dem begge.
Har ikke lige i hovedet hvordan man gør, men som sagt står det i "the book".


Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis