Vådrumssikring af badeværelse

Jeg synes at have læst et sted at vådrumssikring af badeværrelse, at der skal gummi hud på hele gulvet og 10 op af væggen, andre siger det kun er i brusekabinen og så ½ meter ud fra den, og så op af væggene i kabinen.
Jeg synes at have læst et sted at vådrumssikring... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak Orla
Jeg fandt også et godt link på Alfixs hjemmeside der forklarede det hele så det var til at forstå.

Så nu mangler jeg jo bare at komme igang.
Hej

Vi er i gang med at få renoveret vores badeværelse med prof. håndværkere, men vi bliver ind i mellem i tvivl, om det er rigtigt hvad de siger.

Gulvet er lavet af beton, nogle vægge er opbygget af porebeton, mens andre er påsat fibercement-plader, så vidt så godt.
På loftet er der så sat alm. gipsplader, og det kan vi ikke forstå.
Kan disse alm. gipsplader tåle at sidde over brusenichen (damp), eller skulle det have været vådrumsgips - der kommer elektrisk udsugning?

Jeg synes alt hvad jeg kan finde af vejledninger handler om gulv og vægge men intet om lofter - hører de ikke til vådzonen ?

Jeg håber nogle i dette forum har erfaringer, så vi kan være sikker på, at vores håndværkere gør det rigtigt, og ikke bare springer over, hvor gærdet er lavest. 

Hilsen Laila
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også