Sandblæsning ?

Hej. Jeg har en galvaniseret stålbåd. Da jeg nu har smidt den på land kan jeg se at den forrige ejer kke har været grunding nok med behandling af bunden.

Flere steder er den rustet igennem galvaniseringen. Disse pletter gemmer sig under flere lag bundmaling, så det er ikke helt til at sige hvor stort problemet er. Har fundet nogle HUNDREDE efter et par dages arbejde.

Tror i bedst det kan betale sig at få sandblæst alt under vandlinien, og derefter behandle med epoxy, eller ville i bare plet behandle ?

Jeg har vedlagt nogle billeder. De grå steder har jeg sandblæst pletterne og malet med koldgalvanisering (zink). rustpletterne er ikke ligeså store som de grå pletter antyder; Har malet flere pletter af gangen

På forhånd tak.

Med venlig hilsen Kasper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at have erfaringer med skibe, men derimod med gamle biler, ville jeg nok gå den tunge gang og få hele skidtet sandblæst.
Hvis en bil har denne form for synlig pletvis rust, er der med sikkerhed også noget, som endnu ikke er slået igennem, men som arbejder i det skjulte, hvilket ikke gør sagen bedre.
Mine erfaringer er, at man ikke kan slibe rusten 100% i bund. Det kan kun en grundig sandblæsning, men i dit tilfælde er det så også sket med galvaniseringen. Den er ikke til at gentage! :-(
Bemærk: jeg skriver som jeg har forstand til, og det er ikke meget i denne sammenhæng! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Din forstand er da ok.. rolleyes med så mange pletter er den beste løsning vist at sandblæse.. Vådsandblæse er jo nok at foretrække , da det jo ikke sviner nær så meget , som tørsandblæsning

Hald
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Isblæsning kunne også være en løsning -så slipper du også for alt det sand du skal af med !

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Tak for svarene.

Har bestilt en prof. sandblæser der tager sandet med sig igen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også