Køb af brænde nær Sorø

Hej alle

Har nu fået installeret vores nye brændeovn (Aduro 3 - forrygende ovn!) og kan så passende begynde at tænke på at få skaffet træ. Jeg får en sending fra min svigerfar, men det er næppe nok til at nå gennem vinteren og jeg skal derfor have noget mere træ.

Derfor: skyd løs hvis du kender et godt tilbud. Jeg har selv fundet et tårn (3 skovrummeter) blandet løvtræ incl levering til 1250,-, men tænkte at det måske kunne findes billigere.

På forhånd tak

Torben
34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bo pedersen bjernede
40155057
bøg 5 skrm 2600
10skrm 4900
ask 5 skrm 2400
savet og kløvet incl moms og lev

Og når du så når til vinter hopper du da bare i skoven og fælder selv
så kan du leje en flækker af mig.
[Indlæg slettet]

Sniffer  
ja men det er også bøg og ask som jo koster lidt mere men gir mere brændværdi.

250 pr dag 1000 i depositum.
hejsa
hvad med omkring mig,bor ved 7470 karup j.nogen der kender en der sælger billigt træ,må godt være i 2 meter også kløvet.håber det er ok med dig tmeldgaard at jeg lige skriver her.

mikael
Annonce
Jeg har købt mit bøgebrænde af Elefantgården - Det er nogle lidt mindre kloge hoveder der har arbejde som et beskæftigelses projekt - Det synes jeg er en god ide at støtte. Derudover for en mindre vederlag vil de også stable brændet for dig. Så slipper du for at selv skulle bakse med det en hel weekend

Kan ikke finde linket hvor der står at de sælger brænde. Tror jeg betalte 550 kr rummeteren vådt brænde der blev stablet (Det skal så tørre 1-2 år - Så derfor køb i god tid)

http://www.elefantgaarden.dk/wp/index.php
Bri- Jac: Det lyder som en superpris og en super ide. Den vil jeg gerne være med til at støtte, så jeg bestiller nok noget når jeg har fået overblik over sendingen fra svigerfar. Tak for tipset ;-)
Hej Torben
Hvis du kan få fyringsklart løvtræsbrænde som er stablet i brændetårn leveret for 1250,- alt inklusive, er det er meget god pris - sørg for at slå til! Jeg mener ikke selv du kan gøre det billigere - Læs evt. denne artikel om billigt brænde ved selvskovning - jeg synes den er tankevækkende...

Ja, artiklen om billigt brænde ved selvskovning viser at hvis man virkelig vil, kan alting fremstilles urentabelt.

For blot at nævne et par ting: Jeg har det sådan at jeg ikke behøver spiritus i forbindelse med arbejde og uanset om jeg er i skoven eller ej, skal jeg have mad og uanset om jeg selvskover eller køber mit brænde færdigt, så skal det da opbevares?

Afsnittet om vennetjenester; jeg låner naboens trailer, han låner min motorsav; det var da også forfærdeligt, tænk om man kom til at skylden nogen en tjeneste.

Med hensyn til tidsforbruget vil de fleste GDS-projekter vist falde til jorden, hvis man skulle udregne en timeløn.

Man kan tage alle artiklens argumenter og overføre dem på de fleste GDS-projekter og konkludere at alle der skover, støber fundamenter, bygger redskabsskure, whatever, kaster penge lige ud i den selvgjorte faskine, for til rigtigt mange GDS-projekter skal der anskaffes sikkerhedsudstyr, lejes eller købes værktøj, der gud fri mig vel også skal vedligeholdes.

Artiklen står for en ret ensidig fremstilling af emnet og ja, _det_ synes jeg er tankevækkende.

Jeg kan ikke være enig med dig. Selvfølgelig er artiklen sat på spidsen, for som bekendt fremmer overdrivelse forståelsen. Du hænger dig i de mindre detaljer, som ikke har den store betydning for det overordnede regnestykke.

Uanset hvordan du selv er indrettet, ved jeg af egen erfaring, at når man som kontormus en enkelt gang imellem slår sig løs med hårdt fysisk arbejde - ja så spiser man meget mere end ellers, og følger også man har fortjent en lille belønning i ny og næ - det kan være sig en gibbernakker, en øl/sodavand, en Marsbar eller hvad man nu personligt hygger sig med. Det er muligt du selv hører til de frelste, men så kan du trække 50 kroner ud af regnestykket - det ændrer egentlig ikke noget.

Du mener måske ikke det fylder mere, hvis man både skal have brænde stående til tørre til næste sæson og samtidig have fyrinsgklart brænde stående til nærværende sæson? Jeg skulle da mene at det ca. fylder det dobbelte i runde tal - set i forhold til at man kun skal opbevare til den aktuelle sæson...

Du kan netop ikke sammenligne med de fleste andre GDS-projekter. Her skal du typisk erstatte en dansk håndværker, der jo som bekendt let koster 500 kr. i timen. Her kan det let betale sig at gøre noget selv - endda selv om man tager længere tid om arbejdet. Ved skovning er du derimod oppe med østeuropæiske arbejdere, som nøjes med en brøkdel af en dansk timeløn - dem kan du ikke konkurrere med. Mon ikke det netop er derfor vil så vidt muligt forsøger at eksportere alle former for løntungt rutinearbejde til Østeuropa, Kina mv.

Artiklen er ikke ensidig - konklusionen er, at man kan gøre som lyster - men at man stikker sig selv blår i øjnene, hvis man gør det af økonomiske årsager. Jeg mener da egentlig det er et objektivt faktum? Har du selv prøvet at skove brænde, og hvor lang tid er du i givet fald om det pr. rummeter - og hvad er din timeløn efter skat på jobbet. Det regnestykke vil jeg da gerne se...

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis