Regler for støjniveau?

På nabogrunden er man ved at opføre omkring 20 lejligheder (2 plans bygninger). Vi er ret generet af det, for arbejdet starter hver dag omkring kl. 6 - ofte før - og fortsætter typisk til kl. 21...enkelte gange til kl. 23:30. Vi er sågar blevet vækket om natten, når de kommer i lastbiler læsser materialer af (foran vores soveværelsesvindue). Forleden vågnede vi kl. 3 af den årsag.

Er der nogen regler for hvornår man må arbejde/støje i et beboelsesområde/villakvarter? Jeg bor i Høje-Taastrup kommune, hvis det gør nogen forskel.

Mvh. AllanE
På nabogrunden er man ved at opføre omkring 20... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tusind tak for de mange svar!! Fantastisk med god, hurtig hjælp!

Lige et par kommentarer:

StenKrog: Det er ufattelig svært at sætte en lyddæmper på en pladevibrator, eller på en borhammer.! eller på en opbrydningshammer.

Selvfølgelig!! Jeg brokker mig heller ikke over støjen i dagtimerne eller tidlig aften. Det er ikke for at være emsig, men det er svært at ignorere, når de arbejder sen aften (nogle gange til midnat) og starter igen kl. 05:00, som de gjorde her til morgen. Det er helt umuligt at sove, fordi det foregår 10 meter fra vinduet.

Rikke S: Jeg synes altså, du skal ringe til Miljøafdelingen.

Det er hermed gjort! Hende jeg talte med var utrolig hjælpsom og fortalte at der IKKE er givet dispensation til at støje udenfor tidsrummet 7-18. Nogle timer efter ringede hun mig op og fortalte at hun havde talt med byggelederen (uden jeg bad om det). Han fortalte at han ER klar over ved at de støjer meget udenfor tidsrummet nu. Så nu håber jeg der sker noget - ellers bad hende fra kommunen mig ringe igen.

Men jeg vil nu selv lige ringe og snakke med byggelederen. For jeg vil ikke opfattes som sådan et irriterende brokhoved/regelrytter - det kommer der ikke noget godt ud af. Jeg er sikker på at han vil forstå mig, når han høre min version.

-AllanE

Mvh. AllanE
Feed.. Du må endelig skrive herinde hvad løsningen bliver, og om det bliver holdt ???

Citat fra AllanE

Tusind tak for de mange svar!! Fantastisk med god, hurtig hjælp!

Lige et par kommentarer:

Selvfølgelig!! Jeg brokker mig heller ikke over støjen i dagtimerne eller tidlig aften. Det er ikke for at være emsig, men det er svært at ignorere, når de arbejder sen aften (nogle gange til midnat) og starter igen kl. 05:00, som de gjorde her til morgen. Det er helt umuligt at sove, fordi det foregår 10 meter fra vinduet.

Det er hermed gjort! Hende jeg talte med var utrolig hjælpsom og fortalte at der IKKE er givet dispensation til at støje udenfor tidsrummet 7-18. Nogle timer efter ringede hun mig op og fortalte at hun havde talt med byggelederen (uden jeg bad om det). Han fortalte at han ER klar over ved at de støjer meget udenfor tidsrummet nu. Så nu håber jeg der sker noget - ellers bad hende fra kommunen mig ringe igen.

Men jeg vil nu selv lige ringe og snakke med byggelederen. For jeg vil ikke opfattes som sådan et irriterende brokhoved/regelrytter - det kommer der ikke noget godt ud af. Jeg er sikker på at han vil forstå mig, når han høre min version.

-AllanE
Will do!!!!

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis