Raymarine ST40 Bidata??

Ann og jeg overvejer kraftigt at skifte Flirt ud med en Maxi 77 og kikker en del på forskellige annoncer.
Vi er så stødt på disse 2 instrumenter:
Raymarine ST40 bidata.
Raymarine ST60 repeater i cockpit.
og har da også fundet dem i Nautisk udstyr men det fremgår ikke hvad de viser og måler.
Står bare at standart instrumenter er med i prisen?
Nogen der ved hvad "standart instrumenter" omfatter.

Vi har også fundet en med et "Trumatic E2400 varmefyr til gas" er der nogen der kender det, tænker mest på holdbarhed og vedligeholdelse. Ved at dieselfyr koster kasse i reservedel og de oser og lugter hvis ikke de er 100% serviceret og justeret.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra grandoldman

Ann og jeg overvejer kraftigt at skifte Flirt ud med en Maxi 77 og kikker en del på forskellige annoncer.

Dejlig båd med et herligt stort cockpit.

Citat fra grandoldman

Raymarine ST40 bidata.
Raymarine ST60 repeater i cockpit.
ST40 bidata viser fart gennem vandet og dybde.
ST60 repeater er et slavedisplay som viser hvad der lige er at vise fra andre instrumenter/givere. I det her tilfælde viser det nok det samme som ST40-instrumentet.

Jeg kender ikke fyret, ud over det man kan læse på nettet. Det ser ud til at være et fyr der er beregnet til autocampere og lignende.

WS
Ja.. Og nu har vi handlet.. tak for dit svar wink

Svendborg

Citat fra grandoldman

Ja.. Og nu har vi handlet.. tak for dit svar wink

Sejt! Til lykke - hvad skal den så hedde, og hvornår opdaterer du så billedet på din profil?

WS
"Vi har også fundet en med et "Trumatic E2400 varmefyr til gas" er der nogen der kender det, tænker mest på holdbarhed og vedligeholdelse. Ved at dieselfyr koster kasse i reservedel og de oser og lugter hvis ikke de er 100% serviceret og justeret."

hvis et gasfyr ikke er 100% serviceret og justeret,
er du heldig hvis det bare lugter......................

tillykke med det nye skiw..
vedr. profil billede så går der lige et par dage. Hvis alt går som det skal sejler vi til Nyborg med Flirt på fredag og retur med Maxi'en lørdag.. Lige nu hedder den Andrea ligesom i Kaj og Andrea.
Vi må gå i tænkeboks hvad hun skal hedde.

Lige nu glæder vi os mest over standarten på de sejl der følger med. De knitre stadig.. Ikke som vores gamle forsejl som synger på sidste vers.

Svendborg

Annonce
Jeg forstår ikke hvordan du kan være i tvivl om hvad det nye skiv skal hedde !
ANN II selvfølgelig, altså hvor svært ka det vær.
Og tillykke med den nye plastikbalje GNÆK GNÆK

V.h. Håndværkeren
Jamen det har jeg da også lyst til.. Men hvorfor II jeg har aldrig haft en Ann I. Eller er det fordi min Ann er den første?

Jeg sidder jo og kikker på DMI og der ser jo ud til vi får regn/byger og 9 m/sek fra syd i morgen. Så der skulle ikke være nogle problemer med at sejle til Nyborg med Flirt i morgen. Regner med vi kan sejle de ca. 25 sømil på 6 timer?

Svendborg

Citat fra jsø

"Vi har også fundet en med et "Trumatic E2400 varmefyr til gas" er der nogen der kender det, tænker mest på holdbarhed og vedligeholdelse. Ved at dieselfyr koster kasse i reservedel og de oser og lugter hvis ikke de er 100% serviceret og justeret."

hvis et gasfyr ikke er 100% serviceret og justeret,
er du heldig hvis det bare lugter......................

tillykke med det nye skiw..

Dvs at det er en lugter og oser hvis ikke det er justeret (vil helst ikke generer naboerne)

Svendborg

Jeg tror snarrere at Jsø mener at du er heldig hvis det ikke siger BOMMmmmmm !
Og ja grunden er at du har Ann I som du jo bor sammen med, skivet skal så hedde ANN II.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis