Må fryseren stå i skuret?

I vores lille hus har vi et køle/fryseskab i køkkenet og har ikke rigtigt plads til en fryser indenfor. Men nu har vi sgu' fået en fryser, og så tænker jeg på, om den må stå i vores skur? Jeg ved meget lidt om det her, men gulvet er vist støbt, og den ene mur af mursten, mens de andre + taget er træ. Der er lys og strøm i skuret.

Er der nogen, som kan hjælpe? Ekstra fryserplads vil give mig uanet goodwill ved konen :-)
I vores lille hus har vi et køle/fryseskab i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af znapster den 02-08-2008 17:31

Hvad er det nu for en gang hø... selvfølgelig koster det ekstra at isolere og producere materialer men det vil da altid kunne svare sig miljømæssigt iforhold til at have en gammeldags fryser til at stå... Bare ikke for din tegnebog måske - men så har du i det mindste samvittigheden på det rene...

Når man snakker miljøpolitik mht. isolering kan man begynde at stille spørgsmåltegn ved isolering på over 400 mm... udover det vil det da altid være en god ide at smide minimum 100 i hvis man skal opbevare materialer, maling, elektronik mv. som man gør i det fleste skure idag... Så kan man holde det "næsten" frostfrit... især hvis man støber direkte på jorden og isolere godt langs kant...

Se der er jeg ikke sikker på at du har ret.

Det kan godt være at min gamle fryser bruger mere strøm end en ny, men det er altså slet ikke i de størrelses ordner som de fleste bilder sig ind.

 Endvidere drager en gammel fryser  fordel af at stå koldt da den på den måde ikke behøver at køre lige så tit. Modsat den nye der som sagt ikke tåler kulde.

Jeg har kendskab til køleskabe der er slået fra ved temp. under 5C. hvorfor bare "frostfrit" ikke er nok. Der skal en ekstra varmekilde til, hvilket koster knaster og CO2 og alt det andet snavs.

Det der undre mig er at producenterne ikke har opfundet en kompressor med varmelegeme. Det er jo ikke sådan at man behøver 2000W. Det burde kunne løses med en varmeafgivelse på 10-20W direkte i kompressoren.

Dit forslag med isolering er ganske fint - ved nybygning.

Det duer bare ikke når vi taler om ældre boliger, hvor det ville koste mindre formuer at bygge om.

Blot mine tanker
Mange der har et skur har også krukkeplanter til overvintring, som ikke tåler frost. Det har jeg set i omgangskredsen. Så isoleringen er godt for mere end een ting.

Og ja det koster kassen i energi at fremstille rockwool, hvor meget der er ved jeg ikke.

Hvor meget CO2 det koster for at fremstille en fryser ved jeg heller ikke. Men regnestykket falder sikkert ud til fordel for den gamle fryser kunne jeg godt forestille mig.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også