Støv fra rillefreser med støvsuger på.

Jeg mangler et spor i væggen bag ved mit LCD tv ned bag ved en reol til ledninger.

Sidste gang jeg brugte vinkelsliber (230 mm. i mursten og puds) i huset talte konen ikke til mig i 1 måned.

Sådan en fætter til riller med støvsuger, sviner den ad h. til.

Jeg kan ikke afskærme så jeg skal tænke alternativt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hammer og mejsel?
Den sviner en del del sådan en fræser. Men det gælder om at få den ned i rette fræsdybde hurtigt og hele tiden kontrollere at støvsugeren i stopper til pga puds og sten. Når den kører rigtigt virker det godt, men der skal ikke mange sekunder "forkert kørsel" til før du bliver uvenner med konen igen ;-)
Jeg tænker på et system med en lukket gennemsigtig kasse. Men kan ikke lige komme på hvad jeg kan bruge.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nogen har belyst problemet før mig
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=45328&highlight=rillefr%E6ser

Beklager, skal lige opfordre mig selv til at bruge søgefunktionen.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
En rigtig rillefræser med støvsuger sviner ikke, og kan ved korrekt brug, anvendes alle steder. Ingen knæk på slangen, rette vinkel til starten, og kun fremad gør at den støver meget lidt under opstart.

 

Jeg har selv haft et tilsvarende problem. Jeg gjorde det (og det var nok ved eftertanke ikke så smart, men det svinede i det mindste ikke), at jeg satte rillefræser og støv suger til som normalt, MEN jeg købte en ekstra lang slange, så støvsugeren kunne stå udendørs sammen med konen der startede dagen med at lægge armene over kors og hæve øjenbrynene. Herefter klaskede jeg lidt PE foile op rundt om væggen der hvor jeg skulle rille, HELT ned til gulvet, og en halvmeters penge ekstra. Så var det med at tage briller, høreværn og støvmaske på (køb en af de gode, ikke en engangsmaske, især hvis du skal skære meget puds eller gasbeton ned). Når støvsugeren tændes skabes der et lille undertryk i "folierummet", og så kunne jeg starte fræseren. Uanset hvor god man er til at fræse, så kommer der dog stadig støv, så med ca. 1 kubikmeter luft i "folierummet", så var jeg pludselig MEGET glad for min maske.
Efterfølgende kunne jeg så lade støvet lægge sig, og så siden løfte folien, og gøre rent.

Det tager lige et par timer ekstra på denne måde, men så holder man tilgengæld rengøringen til et begrænset område. Tricket er at være MEGET forsigtig når man selv forlader folieboblen, det er her der kommer mest støv ud.
Hvordan sluttede du PE folien rundt omkring rillestedet ?.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tape. Monarfoltape, det lukker fint tæt, og er ret let at pille af igen da limen ikke er så stærk.
hvad med lidt vand på spray.!
det hvile tage hoved parten af støvet.???
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis