helicoil i gearkasse

hejza jeg er så uheldigt at jeg i min mazda har overskruet gevindt til baklys kontakten så jeg står og skal have lavet en m14 med 2mm i stigning med et helicoil/setskrue.

nogen her der har et sæt jeg kan låne mod betaling selvf eller ved hvor jeg enten kan få det lavet eller erhverve mig et sæt selv. ved godt det er dyrt men måske man havde en billigere løsning?

er ret desperat og håber på hurtig kontakt..

mvh kristian
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
M14x2 er standart 14mm gevind, så hvis du kan finde et sted du kan låne en 14 mm snittap, kan du hurtigt skære det op.

Jeg ved ikke hvor du kan købe en tap i dit nær område, men en vel assoteret værktøjshandel skulle have den.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Du har en pokers dårlig timing. For jeg har netop skiftet job, og på mit gamle arbejdsplads havde vi et 14mm sæt.
Jeg snakker stadig med dem, og kunne muligvis nok overtale dem til at låne mig det i et par dage. Men nu bor du jo temmeligt langt væk fra korsør, så du kommer jo nok ikke lige forbi.

Det var nok ikke megen hjælp desværre sad

Mvh Grandjean 

det var da en skam nej og det er heller ikke nemt at sende det når det ikke er dit..

angående at skære gevind op når det er alu rykker du gevind helt med ud den er total glat hvor der har været gevind ligner faktisk at der er en der har fræsset og poleret hullet:-)

men har nu fundet en løsning med noget stål kit. har hørt flere mekanikere har brugt det til samme formål og de har gode erfaringer med det også bliver tæt og det skulle være ret nemt. har prøvet at rulle en klump ud og ligge om en cola dåse og må sige det binder ret godt..
Er du sikker på stigningen på gevindet er 2 mm?
Biltema har nogle sæt til reparation af tændrørsgevind i 14 og 18mm. Men her er stigningen så vidt jeg husker 1,25 eller 1,5.
Sættet består af en snittap og et antal gevindbøsninger i forskellig længde.
Jeg synes ikke om at bruge dem til tændrør, da bøsningerne gerne vil følge med ud igen, men hvis gevindet passer, er det vel ok til montering af en kontakt.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
hey lidt gevind sikring på fra loctite så er den ordnet med de bøsninger til dine tændrør eller er de spændt for hårdt..

ja stigningen er 2 og det er normal stigning på en m14 grunden til den er svær at finde er at det meget sjældent blir brugt da tændrør nok er det mest almindelige man overskruer. men indtil videre vil jeg sætte min lid til det der kit. men er stadig intr i at høre fra folk der skulle have et sæt liggende..
Annonce
Jeg ved godt at sådan et sæt er dyrt bare for et hul eller 2. Men vi plejer at købe dem hos LMG, hvis det er nogen hjælp.

Mvh Grandjean 

Loctite kunne ikke holde i mit tilfælde, men jeg har fundet en løsning:
Bilen er udrangeret forlængst. Og det var bare en livsforlængende operation indtil da.
Iøvrigt har jeg på et senere tidspunkt ledt efter noget lignende.
Måske kan et repsæt findes på www.ebay.de
Jeg opdagede på den måde, at de gamle tyske stålhjelme betegnes "M18"

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis