Udgravning af 140kvm lade

Hej GDS'ere!

Så er sommeren over os cool - vi skal blandt andet i gang i laden. Den er inddelt i flere "afdelinger", som vi gerne vil beholde nogle af, men ens for hele molevitten er at gulvet skal graves op og der skal støbes nyt! Det er stadig nogle steder indrettet som gammel stald med båse og render til geder/får og køer. Enkelte steder er der nyere beton og andre steder igen er der jord.. Nå, men for at gøre lang historie kort vil jeg høre hvad I har af erfaringer med opgravning af sådan en blandet landhandel? Altså jord, beton, mursten/fliser osv. - kan det betale sig at gøre det selv med en trykhammer eller skal vi leje en maskine (og i så fald hvilken) og hvad ville det koste? Med maskine tager det vel ikke meget mere end en weekend, laden er på ca. 140 kvm. og i forskellige niveauer. Jeg tør ikke tænke på hvor lang tid det kunne trække ud i med trykhammer..?
Maskinen skal nok ikke være alt for stor, da den som beskrevet er inddelt i flere afdelinger, hvor en stor fætter ikke ville kunne komme ind..

Der skal så efterfølgende støbes et ca. 20 cm. tykt lag beton - hvor meget sand ville der gå til det? 20 cm tykkelse på 140 kvm...confused


Håber I kan komme med gode kommentarer, så vi tager fat i den rigtige ende fra start af smile

Mange venlige hilsner,
Kisberg+
Hej GDS'ere! Så er sommeren over os - vi skal... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var et nyt pespektiv. Interessant. godt tænkt
med venlig hilsen
666
Husk at checke om soklen går langt nok ned før i graver det hele op....

Der er blevet støbt ekstra sokkel udefra for et par år siden og det er klart at det er noget man skal tage hensyn til...

Skal du have stoker så eller brændefyr. Jeg er stor fortaler for solvarme. Har du det med i overvejelserne til dit nye anlæg.

Der er indkøbt et Boink pillefyrsanlæg http://www.nordjysk-bioenergi.dk/index.asp?DocumentID=52&CatID=24 Og denne vil jeg supplere med solfangeranlæg - evt denne: http://vvs-eksperten.dk/index/solfangersaet-deluxe-250l-vvb-p5497 Men det har jeg ikke helt besluttet mig for endnu.

Jeg har lige et enkelt spørgsmål. Hvor meget ekstra skal der støbes hvor skorsten skal stå? Er det ikke blot at støbe ex 20-30 cm ekstra ca 1 meter ud fra alle sider af der hvor skorsten skal stå?

Mvh Mhoff
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis