Løfte granitplade

Vi skal snart til at løfte vores nye granitbordplade ind i vores nye køkken, de står pt på en palle oprejst. Og jeg er jo meget bange for den går i stykker når man løfter den ind og lægger den på plads, er der nogle ting som man bare SLET ikke skal gører, eller hvordan gør man de "rigtigst" ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja du skal ikke tabe den over dine tæer, for det første gør det ondt og muligvis ødelægger du pladen.

Ej de er ikke så skrøbelige men lad være med at støde dem, og bær dem oprejst ind så sker der ikke noget.,
Hej Clausdk
Du skal sørge for der er nok til at hjælpe dig, med at få den bugseret på plads. Stille og roligt. Den har garanteret været branddyr, sådan en bordplade. Jeg er sikker på at i bliver rigtig glade for den
med venlig hilsen
666
Hvor stor er den?

Det er lettest, kun at være 2, hvis de 2 kan klare opgaven.

Sørg for at gangarealet er TOTAL ryddet og fremkommeligt. Fjern børn, hunde, katte og forvirrede kvinder, som kun kan løbe i vejen og ind imellem ens ben.

Mål en ekstra gang, om pladen nu også kan være der, hvor den er tiltænkt at skulle være. Det er nedern, hvis der er 2 mm for smalt, til at den kan komme ind.

Hvis den skal bæres langt, stil da kraftige bukke undervejs til at sætte den af på, hvis fingrene lige skal strækkes.
Stil ligeledes bukke foran skabene, den skal ligge på.

Selvfølgeligheder!, Jae, men det er sådanne ting, der sker og fører til katastrofe og hidsighed, hvis det ikke er i orden! :-)

God arbejdslyst og held med opgaven.

Med venlig hilsen
ktm

 

Den er Ca. 2,5 meter x 90 cm, så den er jo ikke helt lille :-)
Citat fra clausdk

Den er Ca. 2,5 meter x 90 cm, så den er jo ikke helt lille :-)


Lyder som lidt af en fætter, men med en bordplade 90 dyb er der jo også masser af plads i skabene under smile
Jeg har været med til at bære sådan en fætter ind i et nyt hus. Vi var en 6-7 mand så vidt jeg husker og det gik rimeligt smærtefrit.

Lars
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis