Hvordan maler man loft og vægge ?

Vi har gips loft og vægge med glasfilt på, jeg skal til at male det og har købt noget Flügger maling. Er der nogle tips og triks hvordan man maler så man ikke får stiber og kan se at man fx har malet oven på det andet.

Jeg har købt maling som hedder RAL9010 til loft og vægge fordi det er mine vinduer og vindues karme i (så er bange for at hvid jeg køber en mere hvid så bliver de gulige?!).... men er blevet i tvivl om RAL9010 er hvid nok, er det den man normalt bruger ?, så maleren tog en klat af det på et hvidt stykke papir og så er det jo lige pludselig kridhvid mere ?!!!!1
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ral 9010 er gul, i forhold til hvid, men det ser man jo ikke hvis du maler det hele med ral 9010.. jeg har malet alt min hvidt, og mine døre og vinduer ser lidt gule ud i forhold til, da de jo er ral 9010 - det undgår du jo..!

Du får ikke striper på dine lofter og vægge, men mal det alligevel 2 gange, så får du det bedste resultat.

jeg plejer at male rund langs kanten først med pensel, og så med rulle bagefter. og lofter før vægge, så man ser evt. sprøjt på væggen, når man maler dem.

ellers er det jo et temmelig simpelt job, særligt når loft og væg har samme farve.

Det med de "gule" vinduer´, er jo ikke noget man ser ! du skal stå tæt på og kigge efter det...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
ok så du mener hvis jeg bruger RAL9010 så vil jeg opfatte hele rummet som hvidt, og ikke gul :-) ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du vil ikke opfatte den som gul, men måske brækkede hvid. kommer jo også an på, hvordan du indretter dig.. Har du hvide møbler, eller andet hvidt at sammenligne med ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
ral 9010 dækker elendigt!

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Til nye medlemmer som skulle stå i samme situation, efter den rum tid som alligevel er gået

Jeg er ejer af Malerfirmaet Århus Maleren
Normalt bruger man en lysere farve til vægge, end karme og fodlister er malet i, da det giver et spil iforhold til kontrasten. Nogle folk kan selvfølgelig godt lide at det ikke ser gult ud, men faglig rådgiver vi at man har den farveforskel. Normalt vil farveforskellen ikke være så stor, og ikke så gul, men det justere man jo, eftersom hvad kunden ønsker af vægfarve.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også