Kompressor - hvor stor?

Hejsa.

Jeg skal have anskaffet en kompressor.
Nedenfor er anført hvad jeg har af planer for den.
- luft til bil, cykel og mc
- søm pistol (første projekt er et 12 m hegn)
- maling af træværk (hus og skur)

Hvilke specs bør den have - tankstr, HK mv?

Jeg har ladet mig fortælle at der findes forskellige typer sprøjtepistoler - hvad er skidt og hvad er kanel?


Med venlig hilsen

Lasse
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lasse.
Du kan sagtens klare dig med sådan en lille 2 Hk. kompressor til en 5-600,00 Kr. når du ikke skal mere end det.
Som sprøjtepistol vil jeg anbefale dig at købe en tophængt, den udnytter al malingen, det kan de andre ikke.

V.h. Håndværkeren
Til sømpistol er denne ganske god http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6375&Grp=&n=10 da den kører op til 10 bar, dem der stopper ved 8 bar, har tit problemer med de sidste søm før start, specielt ved søm over 70mm.

Til maling af træværk er en trykluftmalersprøjte ikke så god da den forstøver malingen meget fint, så det mindste vindpust og det ender et andet sted end du havde planlagt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har også sådan en 2 hk kompressor. Jeg har klaret problemet til den store sømpistol, med at udvide luftlageret.
har sat en tee på en 11 liters gl. gasflaske. kappet slangen og sat enderne i teen. Så sidder flasken på slangen.
Kompressoren kører noget længere tid, men til gengæld går der længe inden pistolen mangler luft. Det er en billig måde at klare problemet på.
mvh 666
Hvordan tømmer du så din extra flaske for kondens vand ? Vender den på hovedet eller hur !
Citat fra Håndværkeren

Hvordan tømmer du så din extra flaske for kondens vand ? Vender den på hovedet eller hur !

Hej Håndværker

Ja, jeg tager lynkoblingen af og vender den på hovedet. Det er jo bare for at man ikke skal opleve det irreterende med manglende lufttryk hele tiden. Jeg tænker også man kan stille tryk kontakten, så kompressopren starter noget før, feks. ved 6 bar.
med venlig hilsen 666
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også