Badeværelse på pladegulv - vådrumsbehandling?

Hejsa

Jeg skal til at lægge fliser i et badeværelse på 1. sal. Underlaget er (2 x 18 mm) krydsfiner og ovenpå disse skal der lægges el-gulvvarmemåtter.
Jeg forestiller mig følgende fremgangsmåde

1. Primer på rengjort krydsfiner.
2. Elmåtter udlægges.
3. Selvnivellerende spartelmasse lægges i et tyndt lag ovenpå måtterne.
4. Der lægges kantbånd mellem gulv og væg og i hjørner i brusenichen
5. Der smøres vådrumsløsning (f.eks. Alfix K2) på gulvet og på væggene i nichen.
6. Fliseklæb
7. Fliser.

Tvivlsspørgsmål:
- Skal jeg smøre noget vådrumsmembran på krydsfineren inden elmåtterne eller er det nok med primer?
- Hvilken type kantbånd er bedst at bruge? Det med klister (butyl-agtigt)? Og hvad skal bruges omkring afløbet (der kan ikke købes speciel flange/manchet til mit afløb)?

På forhåns tak for svar :-)
Da det er et bad på 1. sal vil jeg gerne være ekstra sikker i min sag inden jeg går i gang!

Mvh. Jacster
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Alfix har også nogle kantbånd til dine vådrumszoner. Det klister som er på Alfix kantbånd er vulkaniserende, dvs. efter kort tid klæber de til hvad som helst.
I det selvsamme materiale har de nogle store manchetter til tætning omkring guldafløb.
Nej, du skal ikke smøre vådrumssikring under dine elmåtter. Du skal kun udføre et vandtæt lag, til gengæld skal du udføre det så forsvarligt så du stoler på det er i orden. (min. 1 mm tykkelse, passer med en 4 mm tandspartel som jævnes bagefter). Du må ikke udføre 2 vandtætte lag, hvis det første ikke er tæt vil du ha lommer af vand ved dine elmåtter!, så hellere lade vandet trænge ned så du i stuen kan se der er noget galt.

mvh. René
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også