Ukrudtshæmmende fugesand Hot or Not

Nogen der har erfaringer med om det gør nogen forskel om man køber ukrudtshæmmende fugesand eller om man bare bruge strandsand, når der lægges fliser? (er det i virkeligheden det samme, eller hvad er forskellen?)

Skal til at lægge 110m2

mvh Hans
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fugesandet er lidt finere, og kan derfor lettere komme "ned" mellem fliserne. Men hvis du tager højde for at du vil bruge strandsand istedet for fugesand når du lægger fliserne, så skal du "bare" bruge lidt mere sand, da du så laver din fuge 2-3mm istedet for ½-1mm som de fleste brolæggere gør det. Det giver også en øget fordel i at det er lettere at rette en skæv flise (det sker jo når man gør det selv), og samtidgt så bliver det enormt let at fjerne ukrudt mellem fliserne (hvis det kommer), da der så bliver plads til fugefræseren.
[Indlæg slettet]

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg har ladet mig fortælle at stenmel, skulle være ukrudthæmmende, pga. de skarpe kanter det har.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra FWM

Jeg har ladet mig fortælle at stenmel, skulle være ukrudthæmmende, pga. de skarpe kanter det har.

Det er det også -men ikke 100 %
Stenmel bliver meget hårdt efterhånden som det får fugt/udtørring !
Det bruges mest til Chaussë-sten og brostens-fuger ! da det kan skubbe almindelig belægning i fugerne !

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
I vores nybygger kvarter har nogle brugt stenmel, men har allerede en del mælkebøtter og tidsler i efter godt et år. Selv brugte vi dyrt fugesand, ligesom en tidligere bekendt. Deres er 3, år vores 1 år gammelt. Resultat INTET ukrudt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Uanset hvad man bruger, så er det stadigt vigtigt at holde fliserne rene. Hvis ikke man fejer regelmæssigt så stresser man ikke evt. ukrudt, og dermed så vokser det alligevel... Uanset hvad du fuger med.

Kosten er din ven !
NEJ, vi fejer sjældent, og har ikke ukrudt med det dyre fugesand
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
JO ! Jeg bruger strandsand, og fejer flere gange om året og har ikke ukrudt.
Er stenmel ikke noget skidt for eks. hundepoter.

Jeg ser sjældent brolæggere der laver 1-5 mm. imellem stenene. De tager den afstand stenene giver naturligt.

Min storebror så på mig som om jeg var tosset, da jeg havde ligget der med lister som afstandstykker, og lagt en terasse på 100 m2, dette med lister som gav mellemrum på 4 mm.

Jeg gjorde bare som der stod på wewers hjemmeside.

Jeg har brugt strandsand. Alt gror fremragende.

Med 4 mm. imellem ville jeg blive ruineret i danfugesand.

Med alt det nedbør vi har skylles der kemiske vel af sandet på et eller andet tidspunkt. Jeg ved ikke hvordan de gør det.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis