"motor cykel"

hej og go sommerferiesmile

en kammerat og jeg går igang med et sommerferie projekt imorgen vi vil lave vores engen motor cykel. vi har fundet en god solid cykel med et solidt bagage bæger vi har en pocket bike motor 50cc som vi vil svejse på og lave gas greb og det på styret og så bare direkte kædetræk til det bagerste tandhjul på cyklen lige som motoren altid har kørt med. er det noget som over hovedet kan lade sig gøre og har i evt. nogle tips og tricks hvis i har prøvet noget lignende. vi ved godt at det er ulovligt at køre på offenlig vej med men vi har lige høstet vinter byg så der skulle være rig mulig hed for afprøvning.(ps. vi er kun 14 og 15 år men vi har heldigvis et på fadre og et forum at spørge om hjælp smile)
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror forhjulet ville være bedre. Lidt i stil med velo solex, så i cykler for at starte den? Husk at tandhjulene skal sidde HELT lige, ellers hopper kæden af.


 

vil du lave en kæde helt omme fra bagage bægeret og så skal vi jo også til at sætte tandhjul på forhjulet ej ! det blir for bøvlet. den er med cvt gir hvor man bare gir gas og med snor træk til start så det er ikke noget med at træde i pedalerne dem afskaffer vi heltsmile ja jeg var lige på besøg hos min mormor og morfar idag og jeg snakked med min morfar om det og han sagde at det eneste der kunne drille var atde to tandhjul skal sidde nøjagtig lige ud for hinanen.
Selvom der er tale om en hjemmelavet "cykel" så skal man altså have kørekort for at betjene et motorkøretøj, hvad enten der er tale om en motoriseret pølsevogn, eller den nyeste Ferrari.... Lidt nederen, men sådan er reglerne. Så sørg for at undgå at "teste" på offentlig vej.
Jeg er også selv igang med et tilsvarende projekt sammen med en kammerat, men vi baserer dog vores motor på en hjemmebygget 2 takts brintmotor (driller lidt at få den til at virke korrekt), hvilket betyder at man slipper for problemer med uren forbrænding når man kører på benzin (to takts motorer forbrænder ikke normal 92 blyfri fra din lokale benzin station så godt, så der kommer en masse skadelige stoffer ud af sådan en). Held og lykke
Hej,
Det kan sagtens lade sig gøre.
Bagagebæreren skal måske nok stives noget af - dels for at holde til vægten og dels for at det hele ikke vrider sig - men det finder i ud af.
Det kan måske blive lidt et problem med tanken, da den jo skal sidde over karburatoren ( benzinen løber jo bare ned - der er ingen pumpe ).
Men kan i ikke få plads til den bette motor i selve stellet - over kranken ?
Her er stellet stivere / stærkere og i ville have løst problemet med tanken og få et nemmere kædetræk.
Det ville nok være smart at få fat i et baghjul fra en knallert som dels har tandhjulet - i skal nok op i en 40-44 tænder - ( og så en 10 eller 11 stykker på motoren )og dels jo har en bremse også. Cykelhjulet bliver for smalt og svagt tror jeg.
Cykelstellet skal jo så nok modificeres lidt for at få plads til det bredere baghjul - men det må være en del af opgaven.
God ide er det også med en god bremse foran.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Hejsa..
Frisk projekt..
Jeg tror i skal forsøge at placere motoren foran center på det hjul der skal trækkes, for at gøre køretøjet mest mulig stabil. Ligeledes vil jeg foreslå at I laver et par eller 3 "kædefanger" i tilfælde af kæden springer, så i ikke kommer til skade.. Men hold os opdateret, lyder sjovt.. gerne foto, når I er så langt :-)

Helg og lykke
Mvh Jan J
Annonce
og selv om i kører på en mark.. så husk hjelm.. Vi gider ikke læse om noget kedeligt i avisen...
Men god vind... lyder sjovt.wink wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

grossman.

en røvskupper.
den har sjælent problemmer.

en flot eksemplar du har hittet frem.!
Hvordan gik det? Fik i bygget noget?
Se evt i galleriet under sjov og spas. Der har jeg lagt en ombygget cykel med Puch motor ind.


Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis