Havestuen bliver våd indvendig - hjælp.

Ææææv. Der kommer regn ind i havestuen når vinden er hård og blæser lige ind på gavlen.

Utætheden er ved den røde linie, dog ikke hele vejen.
Gavl beklædningen på huset er lodrette brædder, med en profil a la ---_---_---_.
Havestuens tag er trapezplader med isolering under.

Den inddækning der i sin tid blev lavet er vel 10 år gammel og lavet med noget tape af en slags, men det der giver problemer er at vandet nogle steder løber ned bag inddækningen. Da det hele siden er plastret til med silikone og pu-skum er det lidt svært at finde dekonkrete utætheder.
Men hvis jeg nu vil lave en holdbar og vandtæt løsning hvad gør jeg så?

Har I et par gode tips bliver jeg glad.
Med venlig hilsen
Lasse
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
Jeg vil mene at du skal fjerne alt det tape, silicone og hvad der ellers er snasket der op for at hulde det tæt. og så skal du have sat en zink eller alu indæknings plade op under beklædnings bræderne. Det skal helt ind på muren og sidde, og så skal du have sådan nogle skumgummi/gummi bånd der er beregnet på trapetz plader imellem indækningen og taget. Der er nok en del arbejde i det men alt andet vil være halve løsninger som du igen og igen kan rende og reparere på.

V.h. Håndværkeren
Jeps, Jeg er fuldstændig enig med " håndværkeren ". Det er den rigtige måde at lave det på. Og håndværksmæssigt korrekt.
mvh 666
Tak for svarene. Jeg vælger den håndværksmæsige korrekte løsning så.


Med venlig hilsen

Lasse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis