Kødsaft igennem posen????

Hvad kan det være at når jeg har noget oksekød liggende i fryseren og tager det op for at tø op, at der så på tallerkenen under, altid ligger kødsaft senere?? Det er det helt store emne i køkkenet for tiden.

Håber på nogle der kan give mig svaret.
mvh. Kenneth

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har jeg også.

Lægger altid kød til optøning i en skål eller et fad. Plastikposer er åbenbart ikke helt tætte. Mon ikke meget af "kødsaften" er kondensvand fra ydersiden af posen?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Det er ikke så underligt. Plastik er lavet af olie, og når den bliver froset, så "stivner" den til dels. Det betyder altså at når du så smider rundt med tingene i denne tilstand, så bliver der slået revner. Indrømmet de er MEGET små, men store nok til at der kan komme lidt ud af posen (vandmolekyler er heller ikke så store). Når posen bliver varm igen, så burde du slet ikke kunne se revnerne.
Vil du ud over problemet skal du bruge frostbokse istedet for poser, så får du kun kondensvand som bob siger.
Det er ikke noget problem, men det er da lidt sjovt at vide hvorfor. Twist, det var også den tanke jeg havde.

Det hedder jo fryseposer?? men de kan ikke tåle frost..
Nogle gange er man jo blevet overrasket over så meget der kan nå at løbe ud..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

Det hedder jo fryseposer?? men de kan ikke tåle frost..
Nogle gange er man jo blevet overrasket over så meget der kan nå at løbe ud..

Jamen så prøv at pakke et pund hakket oksekød ind i et stykke avis papir og sæt det i fryseren.... Jeg vil næsten GARANTERE for at du foretrækker fryseposen wink
Annonce
hah tror du virkelig?

tjaa fryseposer, der er jo heller ikke hund i hundekiks den kan man jo tænke lidt over hehe

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

der er jo heller ikke hund i hundekiks...

Er der så heller ikke baby i babymos?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

nej der er du desværre også blevet snydt

jaja vi har jo kun det skæg vi selv sidder på

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Så kan det være derfor, vi heller ikke har haft succes med at så fuglefrø

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis