bagrude krakeleret

Hej

Her til morgen var bagruden i vores Peugeot 406 st. car. krakeleret. Det ser ikke ud til at være hærværk, da hele ruden var krakeleret uden egentlige huller. Ved at søge gå google, kan jeg se at FDM har undersøgt Peugeot 307 for et evt. problem. Er der andre der har oplevet dette ? eller har kendskab til om det bare sker - eller der er en årsag til det.?

mvh. Jan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan..

Hvor gammel er bilen? Glas kan godt blive lidt skørt med tiden, specielt hvis det er udsat for store temperaturudsvingninger, har småskadet (ridser/gamle stenslag) eller hvis ruden er monteret, så den sidder i spænd.. Jeg kørte tidligere i en Mazda 323 fra '90, hvor jeg kom til at skade forruden under en rustbehandling, hvilket resulterede i at den flækkede i øverste venstre hjørne (udefra).. Et års tid senere krakkelerede den i nederste venstre hjørne, og endelig et år eller to efter igen gik den i nederste højre hjørne.. Ruden krakkelerede dog aldrig.. Den flækkede blot forholdsvist pænt..

Mvh
Mark

Mvh

Mark Herskind

Mark, det du referer til er en lamineret rude. Den anden er en hærdet rude, som netop glimrer ved at krakelere og blive helt uigennemsigtig. Ved en mindre påvirkning falder den helt sammen med et mægtigt svineri til følge.

Der kan være sket det at en har slået græs og en sten er røget over i ruden. Det har jeg nemlig så glimrende engang selv arrangeret med min daværende Toyta Stc. En bagrude og 2 sideruder!! Fruen roste mig ikke??

Med venlig hilsen
ktm

Bilen er fra 2002.
Det er helt sikkert ikke plæneklipperen, vi bor på landet, der var intet galt i går aftes og der stod 2 biler lige ved siden af hinanden. Men tak for kommentarene

Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis