Pannex Gulvvarme Fra Vvs Eksperten???

Hej!

Jeg var igår en tur hos vvs eksperten for at høre lidt om deres gulvvarmesystemer.
De anbefalede mig at købe deres system som hedder PANNEX.
De siger at systemet er lige så godt som de dyre men kan det være rigtig?

Se evt. mere her:
vvs-eksperten.dk/index/pannex-traadloes-gulvvarmesaet-770

Nu er mit spørgsmål bare om der er nogen der har gode eller dårlige erfaringer med dette gulvvarmesystem??? confused

Det skal siges at de (vvs eksperten) har skiftet deres Pannex cirkulationspumpe ud med en Grundfos UPS.
Jeg ønsker personlig selv at skifte denne ud med en Grundfos Alpha+ for at minske energi forbruget.

Jeg skal selv bruge et system med 6-8 kredse.

Håber der er nogen der vil skrive lidt om deres erfaringer med systemet eller hvis de evt. har hørt et eller andet.

Vh Peter A
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har prøvet vvs-ekspertens pannex anlæg, og er kun delvis begejstret.

Mit forbehold angår fordeler-manifolden særligt flowregulatorerne, de er efter min erfaring for dårlige - hvilket afspejler sig ved indregulering mm. Selve blandesløjfen og reguleringen virker fint - jeg har som du selv overvejer også byttet pumpen dog til grundfoss model alpha 2 primært fordi jeg kunne få plads til at bygge gulvvarmefordelingen ind i en skillevæg med denne pumpe.

I stedet for manifolden ivvs-ekspertens tilbud vil jeg anbefale dig at få den byttet med deres model fra DVI (de kalder den for fjernvarme modellen - en rustsfri 10bar model), regulatorerne på denne model er mere solide hvilket gør det enkelt at indstille kredsene for optimal flow.

F.eks denne model http://vvs-eksperten.dk/index/gvford5-kreds-flowm-fjv-p6127



Mvh

Plougmand
Disse temperaturmålere der sidder på, jeg syntes bare de afspejler pumpens temperatur, dette fordi de sidder på samme metal som selve pumpen.

Jeg har et anlæg fra vvs-grossisten.dk med et mærke der hedder seitron (tror også det sælges under navnet megatherm).

Det kører fint med en alpha 25-40 pumpe.

Men flowmålerne kan man næsten ikke aflæse pga. der er kommet sort vand op i et par af dem.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej!

Så er jeg hjemme fra ferie igen....

Jeg takker for de fine svar.

ER DER ANDRE DER HAR NOGET GODT ELLER SKIDT AT SIGE... ALLE INDPUT TAGES IMOD MED KYSHÅND!!!!

Mvh Peter
Hej
Min erfaring er at det er nogle udenmærket shunte , den trådløse styring har jeg ikke kendskab til af det mærke , men den kan vel være ligeså god som de dyre
med hensyn til pumpen , ville jeg ikke skifte den , og hvis du endelig skal skifte den ud skal det være til en alpha 2 pumpe, for at du spare noget væsentligt , en alm. alpha + pumpe er sådanset bare en UPS pumpe som kan regulere sig efter tryk, den er ikke væsentligt mere energisparende end en UPS pumpe.
Hej Smeden Nordfyn.

Er en Alpha pro pumpe ikke udgået? Eller mener du en Alpha 2 pumpen.

Er faktisk blevet anbefalet flere steder at jeg ikke skulle vælge en Alpha + frem for en Alpha 2 pumpe.

Er det bare mig der ikke forstår det rigtig???
Skrevet af ---Peter--- den 22-07-2008 00:27
Hej Smeden Nordfyn.

Er en Alpha pro pumpe ikke udgået? Eller mener du en Alpha 2 pumpen.

Er faktisk blevet anbefalet flere steder at jeg ikke skulle vælge en Alpha + frem for en Alpha 2 pumpe.

Er det bare mig der ikke forstår det rigtig???

Hej
Jo selvfølgelig mener jeg en alpha 2 pumpe har rettet det i mit indlæg , tak for det

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis