Pudsning af hus

Hej allesammen

Jeg skal have mit hus pudset. Og så vil jeg lige have at vide om man skal pille den gamle maling af, eller om man bare kan pille det løse af og så pudse op. Eller er det nødvendigt at få huset sandblæst først.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
slet ingen som kan hjælpe ???
Hejsa

Uden at kan prale med en masse erfaring, vil jeg mene at den bedste løsning vil være at fjerne den eksisterende maling. Afhængig af produktet dit hus i dag er "farvet" med, kan du måske undlade det, men jeg har desværre ikke den fornødne viden til at oplyse om, hvilke produkter du kan lade sidde, og hvilke der skal renses af.

I øvrigt mener jeg emnet har været oppe her i forum'et tidligere, denne her minder eksempelvis lidt om dit projekt: http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=54924&highlight=Pudsning.com

Hilsner Ole
Er i gang med et lignende projekt. Jeg har fjernet kalkning på min udvendige kældermur og repareret et par steder hvor der er sætningsrevner eller afskalning pga optrængende grundfugt.
Startede med en alm spartel, men det blev jeg hurtig træt af. Prøvede med højtryksrenser. Det virkede for så vidt ok, men kun hvor kalk lagene sad løs. Benyttede en spade. Med den kunne jeg 'få bedre fat', men det var stadig svært at få kalken af hvor den hæftede godt. Sidste værktøj var en lille vinkelsliber med en kopskibe, men den kunne jeg tage de sidste rester.
I mit tilfælde er muren støbt/pudset i beton. Det vil nok være anderledes ved mørtelpudset mur. Jeg har ikke erfaring med det, men ville nok være afholde mig fra at benytte højtryksrenseren.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også