Vi lever i et overdrevent overflodssamfund.

Gik lige og hyggede mig på roskilde festivalpladsens camping.

Kors hvor er vi dog nogle svin på denne side af kloden.

Så meget isenkram smadret og ødelagt !!!!.

Men bevarres, ikke noget i forhold til sidste år.

Men regnen ødelægger detsværre alle muligheder for genbrug i disse dage.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi kan ikke være mere enige...

Vores nabo passer grundejerforeningens containerplads - og vi har gjort en dyd ud af at lave smagning af spændende øl de to gange om ugen, der er åbent.

Vi har ofte talt om at vi skulle købe et nedlagt landbrug med tre længer ud over stuehuset, så vi kunne gemme noget af alt det 'genbrugsguld' der kommer ind - vi kørte to år med et Philips 28" fjernsyn, svigermor har lige fået et 26" JVC som var under 3 år gammelt og fungerede perfekt, og fladskærmen i vores kontor er også derfra - foruden hvad vi har slæbt hjem af blomsterkrukker, lamper, elektroniske dingenoter (DVD'er, bore/skruemaskiner o.l.).

Desværre har horder af mere skumle, halvprofesionelle bander gjort, at man ikke længere må klunse på de kommunale genbrugspladser, men man kan græde snot over, hvor meget, der kasseres nu om dage...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

En af mine bekendtes knægt har lige været til Roskilde Festival, han tog af sted med sit lille ydmyge iglo telt købt for en hund i den lokale brugs, og kom hjem med to store telte det ene med tre sovekabiner, desuden et par dobbelte luftmadresser og et camping blus med ekstra flaske til. Så han har tjent alt ind på den tur.
Der går sport i at ødelægge alt om søndagen. Så er man ikke inde for murene skal man ud og samle i den efterfølgende uge. Jeg samlede også et helt telt til ungerne, dette fra 3 forskellige "lejre". Men det regnede, så alt bliver hurtigt ødelagt.

Jeg kunne ikke lade være, der var jo tusinder af tælte, og traktoren kører bare og skubber dem sammen i store bunker.

Det er ikke alt der ude der er til en hund i nypris kan det ses. Der stod et stort orange inde på området, men det kunne ikke være på cyklen

Så ja, man kan sagtens finde næste års telt. Måske efter en 10 år, man ender med en campingvogn, efter mange telt opgraderinger.

PS- tillykke med placeringen mz mand.

Se Min XSer her

Man kan undertiden blive ganske modløs over det enorme fråds, der finder sted omkring en, samtidig med at vi hele tiden skal høre om begrænsede resourcer, miljøbelastning mig her og der, pengesorger, mangel på mad, samtidig med at vi smider gode, funktionelle sager på lossepladsen til destruktion, skal fylde flere og flere penge i stakkels unge mennesker, der må henslæbe tilværelsen på div. festivaler og så smide 60 kg. fuldgod mad ud pr. individ om året.
Når man selv er til den helt modsatte side, er det jeg ser, helt og ganske ufatteligt. Jeg kan udmærket se på et 20-25 år gammel TV, jeg har noget værktøj, der er 45 år gammelt, vi tager ikke mere mad frem, end vi kan spise inden det rådner. Jeg går i tøjet, til det nærmest falder af mig pga slitage, ikke fordi jeg skal følge noget sindssygt modefis osv osv. Min nyeste brugsbil er fra 1995, men skal skiftes til noget ældre og mere reparationsvenligt.

Samtidig ser jeg med undren på mine erklærede kommunististe naboer, der ødelægger alt, de har med at gøre, lader biler og hus forfalde, smider ud af alverdens brugbare sager og i øvrigt jamrer over økonomien. Jeg har aldrig tilnærmeligvist tjent så uhyrligt mange penge som de!!!??

Tjae, det er nok mig, der er for gammel og indskrænket til at fange den dybere mening.

Med venlig hilsen
ktm

Hej..
Kæft I lyder som nogle mavesure gamle mænd.. Glæd jer da over vi alle har det så godt.. Ja vi lever i overflod... og det er ski da fedt.. og i bund og grund er det vel folk selv der bestemmer hvad de vil bruge deres penge til !!

Husk at vores børn er blevet opdraget af os..........rolleyes rolleyes

Mvh Jan J
Annonce
helja, kan slet ikke følge din tankegang. Det er langt ude.

Jeg er netop som jeg er fordi, der er generationer efter mig, der også skal bruge af de begrænsede råstoffer der er på vores klode.

Mine børn bliver ikke opdraget til energifråds.

MVH

Se Min XSer her

Helja: Er ganske vist på vej mod halvgammel, men bestemt ikke mavesur. Jeg kan bare blive ærgerlig, når jeg ser velfungerende ting blive skrottet - de er jo som regel blevet erstattet af noget nyere, som har kostet ressourcer at fremstille, det koster af skille dem ad og genbruge (hvad vi heldigvis er blevet bedre til), og nogen kunne have haft glæde af det et par år, som tilfældet var med vores gamle fjernsyn.

Jeg hørte forleden, at hver bærbar computer, der sælges, afstedkommer 1½ ton affald bare i fremstillingsprocessen - det kan vi ikke sidde overhørigt og bare glæde os over, hvor rige vi er blevet, uden hensyntagen til de kommende generationer, vi har lånt planeten af

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis