Kantisolering og gulvvarme

Hej

Jeg har søgt lidt på dette forum og ja..folk ved godt man bruger kantisolering. Når vi så banker det op vil vi aldrig få en ret kant til at sætte flamingoen op ad. Der vil jo altid blive nogle luftlommer inde bag ved kantisoleringen og det kan vel ikke være godt? Der er også luftlommer der hvor jeg har fræset ind til varm/kold vand, hvad med det? Der vil også blive luftlommer medmindre man går og pudser osv...

Ydervæggen er nogenlunde, blot træls at den indvendige ydervæg er placeret ca 1-2cm længere ude en soklens inderside (Kan I følge med??). Det vil sige, at kantisoleringen svæver ca 1-2cm inde i rummet ifht. den indvendige ydervæg(pudset leca).

Ved skillevæggene er nogle på sokkel og andre på det gamle gulv....hvad gør man lige der??? Er der noget forkert i at undlade kantisolering langs indervægge....både hvor der er sokkel og hvor der ikke er sokkel?

Håber I kan klare alle spørgsmålene...

Mvh Lars
Hej Jeg har søgt lidt på dette forum og ja..folk... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis indervæggen - f.eks i et badeværelse efterfølgende også beklædes med fliser vil 20 mm kantisolering ikke være noget problem. Selv har jeg anvendt 50 mm kantisolering uden problemer, idet jeg efterfølgende har isloleret væggene med 145 mm + pladebeklædning.

Selvom man evt. ikke efterfølgende beklæder væggene overhovedet vil en tyk kantisolering heller ikke være noget problem, idet man efterfølgende ofte opsætter fodlister mv., således at kanten ikke vil blive belastet - kun ved dørtrin kan det være nødvendigt at tage ekstra hensyn og evt. gøre kantisoleringen tyndere allerøverst ved at skære en kile af og kun efterlade en ganske tynd kantisolering.

Mvh Ole ben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis