Motorcykelrep

Hej. Jeg har muligvis et problem. Jeg har en Yamaha Virago 535, der er kørt 30.000 km. Når jeg stopper motoren kommer der en kraftig kliklyd i venstre side. Min teori var at det var knastkæden der skulle strammes. Jeg startede med den første cylinder, og tog stramme-enheden ud og nullstillede den helt efter bogen. Derefter mærkede jeg at trykpladen der trykker på kæden, var bevægelig, som jeg tror den skal være. Så gik jeg til den bagerste cylinder, og bemærkede at trykpladen mod kæden her ikke kunne bevæges! Og det er her jeg mener det er noget galt, for så kan stemplet i enheden ikke trykke kæden ind. Har jeg ret i det? Er der en "ekspert" der ved noget om det . Kliklyden er der stadig! Og jeg ved ikke om det har noget med kæden at gøre.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..
Hvis du prøver at tørne motoren, bliver kæden så ikke løs, og den anden stram.???

Mvh Jan J
Hej Jan det har jeg ikke prøvet.Hvis det er sådan at den ene kæde er løs og den anden er stram,har jeg så gjort det rigtigt,med justeringen, den skal vel ikke stå på et mærke for at justere?
Jeg tror du har gjort det helt rigtig..Jeg er bange for jeg har misforstået dig.. Jeg forstod at det var knastkæden der sad fast, men det er jo din kædestrammer.. sorry.. Er næsten sikker på den skal kunne bevæge sig.. Tror det klik du hører er kæden der slasker ind på pladen.. Kan du evt bytte dem om, for så høre om lyden flytter sig.. hvis den gør, ville jeg ikke køre ret meget på den, indtil du får en ny i...

Håber jeg har forstået dig ret :-)

Mvh Jan J
Har disse viragos ikke deres egen klub, og her et forum, og her sikkert et spørgsmål som dit.

Du får sikkert mere ud af specialklubberne end her.

http://www.viragomcclub.dk/

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej igen.
For at vi forstår hinanden er det "cam chain" damperen som muligvis sidder fast, hvis den gør kan stempelenheden vel ikke trykke damperen mod kæden
men jeg ved det ikke. Jeg har kørt 2 år uden problemer, det var kun fordi at klikket jeg hører når jeg stopper motoren, muligvis er kæden.
Hej Peter R.
Du har ret med hensyn til viragoklubben, men jeg er ved at afvikle min mc kørsel, cyklen er til salg. Det er ikke så spændende mere. Har kørt bil og mc i 54 år, der er kommet for mange amatører (bilister), der sidder og sover eller taler i mobil under kørselen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis