Asko Völund w6721 (vaskemaskine) varmer ikke‏

Vi er den glade ejer af en Asko Völund w6721 vaskemaskine.

Den er desværre holdt op med at varme vandet og jeg trode i første omgang at det bare var varmelegemet der var defekt - men nej.
Jeg har målt mellem de 2 spader og fundet frem til omkring 30 Ohm - hvilket må være i orden.

Derefter har jeg kørt en kogevask og målt spændingen mellem de 2 spader - den burde være 220 Volt ik'? Men der er desværre ingen spænding.

Fejlen må altså (desværre) ligge i printet.

Forsigtigt afmonterede jeg printet og kiggede efter evt. brud og lign... Og til min store glæde opdagede jeg at loddetinnet på det ene ben til relæet der giver varmelegemet strøm var forsvundet (har nok være varm?? hmm)

Jeg efterloddede benet, samlede det hele forsigtigt og startede en kogevask.
Men nej, der er stadig ingen spænding på varmelegemet.

Vi er en familie på 4 (2 børn) og bruger maskinen til dagligt - så vi står virkelig og mangler den!!!!

Vi er som sagt meget glad for maskinen og den er jo ikke ret gammel så jeg vil være meget meget ked af at skulle til at anskaffe en ny pga. dette.

Hvad er jeres forslag ???

Er det muligt at få tjekket dette print og evt. få skiftet et defekt komponent ???
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sikkring??
Har de set efter sikkring skabet?
Er det ikke sådan at , hvis den kører med 380 volt er der 3 phase til forsyning af maskinen.
Hvis den phase som forsyner varmlegement er gået ville maskinen fungerer normalt bare unden opvarmning.
Har haft sammen problem med en varmluft ovn hvor alt fungered undtagen varmluft blæser.
Sikkring var gået på den en phase og efter udskifning var alt iorden igen.
(er ingen elektriker så det er bare en forslag)
Hej djtaylor,

tak for tippet - jeg har tjekket sikringerne, de fejler desværre ikke noget, øv...
En lille detalje,

maskinen kører ellers perfekt - den varmer bare ikke vandet. Ellers fungerer alt som det skal - programmerne, centrifugering osv., alt er i orden.
Citat fra burmester

En lille detalje,

maskinen kører ellers perfekt - den varmer bare ikke vandet. Ellers fungerer alt som det skal - programmerne, centrifugering osv., alt er i orden.


Ok prøv at tjekke termostat evt korslutte den med et stykke ledning,men pas på stærkstrøm....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis