gulvvarmeslanger i isoleringen

Er I gang med at lægge gulvvarmespånplader ud på min første sal. Da jeg flere gange bliver nød til at krydse slanger over de andre rum for at kunne nå hen til fordeleren (som sidder i skunken i modsatte ende), så ville jeg høre hvad der er den smarteste løsning.
Min VVS mand mener jeg bare kan lægge gulvvarmeslangerne ned i isoleringen:

1) Men kan jeg i stedet ikke bare lægge et hårdt plastikrør til disse slanger ned i isoleringen, som jeg så på et senere tidspunkt kan skubbe/føre slangerne igennem. Hermed slipper jeg for at lægge slangerne ned med det samme inden pladerne til de andre rum er lagt og skillevæggene er lavet og dermed risikere at jeg beskadiger dem ved efterfølgende arbejde?
2) Kan jeg bruge et alm. plastikrør i hård plast?
3) Kan det blive et problem at flere gulvvarmeslanger løber igennem samme rør?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag noget PVC kloakrør og træk det i det, det kan du sagtens. Og du kan godt trække flere i det samme rør. Husk at de skal isoleres fra (frem/retur), så snart de krydser andre rum. Lav dog en test om det er nemt at trække igennem rørene, før du lukker det hele tilsmile
Tak, det håbede jeg også var ok, men jeg får nok problemer med at isolere slangerne inde i pvc rørerne. Tror ikke det kan lade sig gøre at få rørskåle til at blive siddende eller få slangerne ført igennem hvis de er isoleret.
Er det en skade hvis rørene afgiver en smule varme til de andre rum ?.
Der er jo ikke beton eller varmeplader til at dræne varmen fra røret.
Kan ikke vide om du har gulve med naturlig udluftning, så skal de ikke ligge frit.

Jeg har brugt rør i rør som forbindelse imellem teknik rum og gulvfladen. Et helvede at presse rørene igennem til sidst, fordi jeg havde lige stor nok bøjning på.

Jeg spidsee pexrøret og puttede lidt opvaskemiddel på så gled det bedre.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis