Citat fra JørgenE
Hej alle
Vi har hele tiden "kæmpet" for at holde en positiv stemning herinde, så et "ting der dur" lyder godt efter min mening og i den stil du nævner Vangsøe. Det er lige det jeg også kan mangle engang i mellem.
Dine eksempler er super til "ting der dur".
MarkHerskind's forslag til begrænsning er også god, så vi undgår de der lige skal sælge et produkt. Problemet kan så være, om systemet kan håndtere, at man først kan lægger ind, når man har >xx indlæg.
AllanE og jeg drøftede for et stykke tid siden om fordele og ulemper ved at opgradere "gamle brugere" til "superbrugere" eller hvad det nu skulle hedde, men veg tilbage, da f.eks. 100 indlæg ikke nødvendigvis er udtryk for kvalitet, og antal år på siden heller ikke, så det gik vi bort fra i første omgang, men til netop at holde spekulanter ude, ville det da være en fortrinlig ide.
Mht. antydningen af reklame kan jeg også fornemme en skarp stillingtagen for og imod blandt brugerne. Nogle klager straks hvis der er antydning af reklame, hvor jeg måske synes det er relevant i den pågældendes indlæg. Normalt kigger vi så øvrige indlæg igennem fra vedkommende, og er det markant reklameorienteret får han en høflig henstilling. Det har virket hver gang indtil nu.
Til dig KTM har du helt ret i faren ved at man kritiserer firmaer osv. da vi kun hører den ene side.
På den anden side føler jeg LDS er stedet hvor man bør kunne få luft, hvis man føler mig uretfærdigt behandlet, og hvor man er blandt ligesindede. Men hvad der for nogen er en åbenlys uretfærdighed er for andre det modsatte, så min drøm kunne være, at der var et forum hvor kan kunne klage eller rose de firmaer eller produkter man havde prøvet. I tilfælde af klager, skulle vi så kræve vedkommendes navn, adresse osv. og en formular skulle udfyldes med angivelse af ordre nr. faktura osv., som så blev sendt til det pågældende firma for at få deres kommentarer og deres syn på sagen ved indlæg her på siden. Det kunne være noget der rykkede, for så kunne ingen bagefter klage over ikke at blive hørt, og vi kunne selv tage stilling til om det var et firma vi ville bruge.
Lad mig indledningsvist takke for, at vi kan have en sådan saglig debat uden følelsesladede udbrud!!
Det vidner om kvaliteten i dette gode forum.
Jeg synes stadig ideen med et forum, der f.eks. kunne hedde: "Det her fungerer - Det her dur!" er rigtig, rigtig god og kanon, for nu at blive i en nudansk form.
Det er nok ikke hensigtsmæssit at nogen med indlæg nr. 1, tilfældigvis er stødt på verdens 7. vidunder inden for rengøringmidler eller massagaapparater eller hudplejemidler, og i svulstige og storartige vendinger anpriser det på samme måde som f.eks. det forfærdelige TV-Shoppen.
Omvendt ser jeg også at at indlæg 332 kan være lige så inderlig værdiløst som de tidligere 331 indlæg.
Jeg synes vi har set flere indlæg fra proff. aktører i markedet, som har været sagligt oplysende til det "irriterende grundige", men som der bare ikke er noget at gøre ved. Før i tiden slog man undertiden budbringeren, der kom med de dårlige nyheder ihjel!!!
Det skal vi ikke ind på.
Vi må ikke blive sure over at blive retledt, at en proff. der 100% ved bedre end 20 af os glade amatører.
De seriøse proffer, der giver deres besyv med her på sitet, er da også flinke til at oplyse, om deres egen geschäft, så man ved hvor man har dem. I mine øjne bliver de ikke dårligere debattører fordi de har en baggrund inden for området, tvætimod.
Jeg vil ikke engang kalde det reklame, og er noget ked af en lidt følelsesladet debat vi havde for nogen tid tilbage, der medførte at nogle gode debattører trak sig nakkebukkende tilbage. Det var ærgerligt. Jeg er så gammel at jeg ikke kan huske navne, så jeg kunne opfordre vedkommende til at genoptage virksomheden, selv om jeg personligt har fået en over nakken af en eller flere af disse proffer. Var der en PEV, Autoole og en Nautrup m.fl.????
Jeg kan godt forstå, at de dukkede sig, efter den kedelige debat, som ift visse var ganske urimelig. Jeg prøvede, uden held at glatte ud eller mægle, men forgæves.
Mht at hænge et firma ud for dårlig virksomhed, synes jeg det er rigtig godt at kontakte firmaet og give dem spalteplads her på forummet, evt. med en af os som "opmand". Det kunne der måske komme noget frugtbart ud af.
Fra min tid som syns- og skønsmand i autobranchen ved jeg, at hvis en sag skal løses i mindelighed, skal det ske tidligt i forløbet, Hvis først grøfterne er gravet dybe nok og sårene på sjælene er tilstrækkelige ømme og sviende, er det meget vanskeligt, at få folk til at agere fornuftigt og rationelt.
Jeg har selv for mange år siden drevet virksomhed i det beskedne, med blot 10-12 ansatte. Det har givet mig indsigt i mange af menneskehedens mangfoldige psyker, som ikke alle er lige tilgængelige eller sympatiske. Nogle menesker er bare ikke til at stille tilfredse og vil slet ingen ting forstå, sagt med andre ord, de vil køre alle kvaler med deres ting over på en tilfældig reparatør eller anden håndværker, der lige tilfældig dumper ind i kundens tarumatiske tilværelse.
Sådanne typer er ofte kendetegnede ved at de har stribevis af klagesager over alt muligt overhovedet, i deres kølvand.
Lad mig sige det klart og tydeligt, jeg skal aldrig, aldrig, aldrig mere i mit resterende liv være i reparationsbranchen. 98% er ok, som forguder en, men 2% kan spolere ens helbred og forretning og til sidst spolere det hele for de 98%. (15 år efter kontaktes jeg stadig af gamle kunder, der konsulterer mig om deres problemer!
)
Det er klart, at det ville være hensigtsmæssigt, om vi kunne advare mod notoriske røvhuller i markedet, og dit forslag med fremlæggelse af sagsakter fra klagers side og efterfølgende lejlighed til for det påklagede firma at komme til orde, måske via en objektiv opmand, lyder rigtig godt. Så må klageren så også finde sig i at hans notoriske manglende betalinger og andre mindre flatterende sider så også offentliggøres fra den anklagedes side.
For det er ofte her hunden ligger begravet. Hvis en kunde ikke har råd til det pågældende område, men meget gerne vil føre sig frem som havende råd, er han som hovedregel en vældig ubehagelig kunde. (Jeg kender det fra bilbranchens dyre segment
Det her er der ligefrem nogle perspektiver i!!!???