Ting der virkelig duer

Hej,

Nu har jeg været med her i nogle år, og fået mange gode råd og tips og givet af mine egne erfaringer efter bedste evne.

Meget ofte er det oppe at vende om en tråd indeholder een eller anden form for reklame for dette eller hint firma eller produkt. Der er blevet brugt megen energi på dette område, og på at "holde" skjult reklame nede.

Jeg har tænkt på om vi ikke kunne lave et forum som omhandler: Ting som virkelig duer !. Altså medlemmernes - ofte dyrtkøbte - erfaringer med direkte relation til et givet produkt ?. Dette vil naturligvis give reklame for det pågældende produkt og den pågældende webshop / butik hvor produktet er købt - ja - og hvad så

Det behøver egentlig ikke kun at relatere til et produkt - det kunne også godt være indhøstede erfaringer med et specifikt firma / webshop.

Senest har jeg lige selv svaret en gammel tråd jeg selv oprettede for flere år siden omkring genopladelige batterier. Sjovt nok har andre medlemmer høstet de samme erfaringer som jeg selv har brugt i hundredevis af kroner for at opnå omkring, hvilket genopladeligt batteri der var bedst til netop dette formål.

Jeg er klar over at der vil blive en masse grænse-tilfælde - men lad det dog være op til det enkelte medlem at vurdere indholdet af hvert indlæg - altså hvor overbevisende forfatteren er i sin lovprisning af produktet og hvor mange hard-core facts han eller hun har medtaget som dokumentation.

Jeg ville i givet fald selv kunne lægge ud med følgende produkter:

Genopladelige batterier
Sæbe til opvaskemaskiner
Bil voks / polermiddel
Rengøringsmiddel til hjemmet som effektivt fjerner kalk
Billig kabelfri bore/skruemaskine der holder

Jeg ville synes det var sjovt at kunne beskrive hvert enkelt produkt med mine egne erfaringer, anvendelses mønster osv. dokumenteret med forskellige facts - målinger, billeder osv.

Jeg tror vi skal lade være med at have så stor en "berøringsangst" for reklame osv. Lad dog vore medlemmers dyrtkøbte erfaringer komme alle andre medlemmer til gode. Og hvorfor er det altid kun de produkter / firmaer som IKKE duer der får omtale i spalte op og spalte ned ?
Personligt ville jeg ikke betænke mig på at gå efter et specifikt produkt, hvis der eksempelvis var en tråd herinde hvor een eller flere medlemmer kunne dokumentere produktets kvaliteter.

Nå - LSD - det var bare en tanke, men hvis andre også synes om ideen var det måske noget admin kunne overveje ?

God sommer til alle.

Med venlig hilsen

Vangsøe

Vangsoe
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Principielt en god ide, dog ikke uden problemer.

Hvis det udvikler sig til, at der bliver anbefalet Rolls Royce frem for Dacia, ja så er det ikke meget værd, men hvis det knyttes sammen med pris i forhold til anvendelighed og kvalitet, er det en god ide, som jeg helt sikkert vil være daglig læser af.

Som jeg har oplevet div. diskussioner f.eks. omkring el-værktøj, vil en udenforstående uden værktøjserfaring, let kunne komme til at få det indtryk, at man kan altså slet ikke bruge en akkuskruemaskine til under 3-4.000 kr., selv om det blot handler om lejlighedsvist at sætte nogle relativ få skruer i. Det kan få folk til at løbe skrigende væk fra LDS-tanken, hvis de for at bygge et skur til 5.000 kr, måske skal investere 100.000 kr. i "det rigtige" og anerkendte værktøj.

Set ud gennem min brille ligger der vel også en anelse imponatoreffekt og noget andet, som jeg ikke lige kan huske udtrykket for, i at beskrive at man formentlig vil få en modbydelig eksem af at røre ved et værktøj fra HN. Er det megadyre værktøj så oven i købet mesters ejendom, tjae---------

Principielt en rigtig god ide.

Med venlig hilsen
ktm

 

God ide, Vangsøe

Den er noteret og røget på listen. Sidder stadig og knokler med den nye version. Den er nu endelig ved at være klar til at ryge i de hårde kritikeres hænder , så I får alle et link til i løbet af i aften(!)

I øvrigt vil jeg gerne have en generel diskussion i gang om foruminddelingen her på LDS (starter en ny tråd senere). Det ville være helt fint med en mere fintmasket opdeling, fordi de eksisterende grupper efterhånden er blevet for store. Se bare Lav-Hus...skriv et indlæg dér og det er røget ned på side 3 efter én dag, hvilket gør at det nemt drukner.

Der har været en håndfuld testere på den nye version hvor vi også diskuterede foruminddelingen. Sniffer og Ktm forslog en gruppe: "Værktøj, maskiner, dimser og gadgets". Det svarer vel også meget fint til dit forslag, ik'?

Mvh. AllanE
Hej Allan,

Nja - det jeg foreslår er ikke et diskuttionsforum omkring værktøj, maskiner osv. - men et forum hvor vi alle kan komme med indlæg gående på vores egen erfaringer med TING DER VIRKER !
Det være sig værktøj, rengøringsmidler, babybleer, naturmedicin, torx-skruer, kondomer osv. - forstår du hvad jeg mener ?

Når det nu har kørt noget tid, kan man ved en enkelt søgning finde indlæg omkring lige netop den ting / serviceydelse / dims man står for at skulle købe sig.

Godt at få en dialog igang.

Med venlig hilsen

Vangsøe

Vangsoe
Synes ideen er rigtig god, men anprisninger skal begrundes sagligt og man skal forhindre at sælger af produktet lægger en anprisning ind af sine egne varer.
Det sidste kan nok blive lidt vanskeligt, men med en god begrundelse letter det vel sagen???
Vi har vel alle stået med en AHA-oplevelse, som vi meget gerne ville dele med andre, og her er muligheden, hvis det kan styres fornuftigt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Altså en slags anmeldelser, men kun positive?

Jeg har tænkt den tanke før, for jeg synes det er fint med advarsler mv. om håndværkere, firmaer mv. Men der er også (=mere) brug for anbefalinger! Og så er der faktisk en del arbejde i de negative indlæg for mig og JørgenE - vi bliver jævnligt kontaktet af firmaer, der prøver at få os til at censurere og slette indlæg. Det gør vi selvfølgelig ikke, så længe det er saglige indlæg. Det er da blevet til nogle trusler gennem tiden :p Men det fortæller vist mere om firmaerne end om dem der skriver negativt om dem.

Nå, men tilbage til din ide. Ktm har ret i at det hurtigt kan blive en reklamesøjle med ubegrundede roser. Men mon ikke vi kan gennemskue dét og lue ud i dem? Vi kan da lade det komme an på en prøve.

Mvh. AllanE
Annonce
Negativ omtale af et firma eller en vare m.m. har mere karakter af et partsindlæg, hvor vi kun får den ene side af sagen.
Nogen kan lide datteren, andre kan lide moderen, og sådan er det i de fleste tilfælde.
Har man en dom, kan denne offentliggøres og man kunne måske også henvise til retsmøder, sagen vedr., inden domsafsigelsen, men den ene sides partsindlæg, kan vi ikke bruge til noget.

Mine erfaringer fra andre fora, er at så snart der kommer tilsvininger af det ene eller andet, forsvinder det opbyggelige i forummet og alle ryger mere eller mindre i totterne på hinanden, og der bliver gravet dybe grøfter.
Faktisk vil jeg gå så vidt, som at hævde, at det er begyndelsen til enden, hvis mudderkastning vinder indpas i et forum.

Ser vi noget, der minder om reklame for eget produkt, kan anpriseren evt. blive spurgt om dokumentation og billeder, inden hans indlæg/reklame smides ud.
Hans idenditet kunne måske offentliggøres med bemærkning om at han er udelukket på grund af useriøsitet???? Jeg ved det ikke? Men i alle tilfælde er det meget uheldigt, hvis et fidusprodukt markedsføres under selvoplevede AHA-oplevelser af en tilsyneladende velmenende LDSer.
Tag f.eks. de utallige tilsætningsmidler til benzin, som angiveligt igennem mange årtier har været anprist for at kunne få bilen til at køre dobbelt så langt på literen osv osv. Det kunne være nydeligt om vi skulle have sådanne anprisninger her!!

Med venlig hilsen
ktm

 

[Indlæg slettet]

Med venlig hilsen
ktm

 

En mulighed for at begrænse reklameindlægene kunne jo f.eks. være at sætte et minimumskrav til antal posts, før man kan skrive i anmeldelses forummet, eller i hvertfald for at oprette en tråd..

Synes ideen er rigtig god, da en som mig selv med en enkelt ekstra tommelfinger og ingen håndværksmæssig uddannelse, ofte mangler råd om værktøj o.l., og også gerne SU-venligt udstyr.. smile

Mvh

Mark Herskind

Hej alle

Vi har hele tiden "kæmpet" for at holde en positiv stemning herinde, så et "ting der dur" lyder godt efter min mening og i den stil du nævner Vangsøe. Det er lige det jeg også kan mangle engang i mellem.
Dine eksempler er super til "ting der dur".

MarkHerskind's forslag til begrænsning er også god, så vi undgår de der lige skal sælge et produkt. Problemet kan så være, om systemet kan håndtere, at man først kan lægger ind, når man har >xx indlæg.

AllanE og jeg drøftede for et stykke tid siden om fordele og ulemper ved at opgradere "gamle brugere" til "superbrugere" eller hvad det nu skulle hedde, men veg tilbage, da f.eks. 100 indlæg ikke nødvendigvis er udtryk for kvalitet, og antal år på siden heller ikke, så det gik vi bort fra i første omgang, men til netop at holde spekulanter ude, ville det da være en fortrinlig ide.

Mht. antydningen af reklame kan jeg også fornemme en skarp stillingtagen for og imod blandt brugerne. Nogle klager straks hvis der er antydning af reklame, hvor jeg måske synes det er relevant i den pågældendes indlæg. Normalt kigger vi så øvrige indlæg igennem fra vedkommende, og er det markant reklameorienteret får han en høflig henstilling. Det har virket hver gang indtil nu.

Til dig KTM har du helt ret i faren ved at man kritiserer firmaer osv. da vi kun hører den ene side.
På den anden side føler jeg LDS er stedet hvor man bør kunne få luft, hvis man føler mig uretfærdigt behandlet, og hvor man er blandt ligesindede. Men hvad der for nogen er en åbenlys uretfærdighed er for andre det modsatte, så min drøm kunne være, at der var et forum hvor kan kunne klage eller rose de firmaer eller produkter man havde prøvet. I tilfælde af klager, skulle vi så kræve vedkommendes navn, adresse osv. og en formular skulle udfyldes med angivelse af ordre nr. faktura osv., som så blev sendt til det pågældende firma for at få deres kommentarer og deres syn på sagen ved indlæg her på siden. Det kunne være noget der rykkede, for så kunne ingen bagefter klage over ikke at blive hørt, og vi kunne selv tage stilling til om det var et firma vi ville bruge.

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE

Hej alle

Vi har hele tiden "kæmpet" for at holde en positiv stemning herinde, så et "ting der dur" lyder godt efter min mening og i den stil du nævner Vangsøe. Det er lige det jeg også kan mangle engang i mellem.
Dine eksempler er super til "ting der dur".

MarkHerskind's forslag til begrænsning er også god, så vi undgår de der lige skal sælge et produkt. Problemet kan så være, om systemet kan håndtere, at man først kan lægger ind, når man har >xx indlæg.

AllanE og jeg drøftede for et stykke tid siden om fordele og ulemper ved at opgradere "gamle brugere" til "superbrugere" eller hvad det nu skulle hedde, men veg tilbage, da f.eks. 100 indlæg ikke nødvendigvis er udtryk for kvalitet, og antal år på siden heller ikke, så det gik vi bort fra i første omgang, men til netop at holde spekulanter ude, ville det da være en fortrinlig ide.

Mht. antydningen af reklame kan jeg også fornemme en skarp stillingtagen for og imod blandt brugerne. Nogle klager straks hvis der er antydning af reklame, hvor jeg måske synes det er relevant i den pågældendes indlæg. Normalt kigger vi så øvrige indlæg igennem fra vedkommende, og er det markant reklameorienteret får han en høflig henstilling. Det har virket hver gang indtil nu.

Til dig KTM har du helt ret i faren ved at man kritiserer firmaer osv. da vi kun hører den ene side.
På den anden side føler jeg LDS er stedet hvor man bør kunne få luft, hvis man føler mig uretfærdigt behandlet, og hvor man er blandt ligesindede. Men hvad der for nogen er en åbenlys uretfærdighed er for andre det modsatte, så min drøm kunne være, at der var et forum hvor kan kunne klage eller rose de firmaer eller produkter man havde prøvet. I tilfælde af klager, skulle vi så kræve vedkommendes navn, adresse osv. og en formular skulle udfyldes med angivelse af ordre nr. faktura osv., som så blev sendt til det pågældende firma for at få deres kommentarer og deres syn på sagen ved indlæg her på siden. Det kunne være noget der rykkede, for så kunne ingen bagefter klage over ikke at blive hørt, og vi kunne selv tage stilling til om det var et firma vi ville bruge.


Lad mig indledningsvist takke for, at vi kan have en sådan saglig debat uden følelsesladede udbrud!!
Det vidner om kvaliteten i dette gode forum.

Jeg synes stadig ideen med et forum, der f.eks. kunne hedde: "Det her fungerer - Det her dur!" er rigtig, rigtig god og kanon, for nu at blive i en nudansk form.

Det er nok ikke hensigtsmæssit at nogen med indlæg nr. 1, tilfældigvis er stødt på verdens 7. vidunder inden for rengøringmidler eller massagaapparater eller hudplejemidler, og i svulstige og storartige vendinger anpriser det på samme måde som f.eks. det forfærdelige TV-Shoppen.

Omvendt ser jeg også at at indlæg 332 kan være lige så inderlig værdiløst som de tidligere 331 indlæg.

Jeg synes vi har set flere indlæg fra proff. aktører i markedet, som har været sagligt oplysende til det "irriterende grundige", men som der bare ikke er noget at gøre ved. Før i tiden slog man undertiden budbringeren, der kom med de dårlige nyheder ihjel!!!confused Det skal vi ikke ind på.

Vi må ikke blive sure over at blive retledt, at en proff. der 100% ved bedre end 20 af os glade amatører.
De seriøse proffer, der giver deres besyv med her på sitet, er da også flinke til at oplyse, om deres egen geschäft, så man ved hvor man har dem. I mine øjne bliver de ikke dårligere debattører fordi de har en baggrund inden for området, tvætimod.
Jeg vil ikke engang kalde det reklame, og er noget ked af en lidt følelsesladet debat vi havde for nogen tid tilbage, der medførte at nogle gode debattører trak sig nakkebukkende tilbage. Det var ærgerligt. Jeg er så gammel at jeg ikke kan huske navne, så jeg kunne opfordre vedkommende til at genoptage virksomheden, selv om jeg personligt har fået en over nakken af en eller flere af disse proffer. Var der en PEV, Autoole og en Nautrup m.fl.????
Jeg kan godt forstå, at de dukkede sig, efter den kedelige debat, som ift visse var ganske urimelig. Jeg prøvede, uden held at glatte ud eller mægle, men forgæves.

Mht at hænge et firma ud for dårlig virksomhed, synes jeg det er rigtig godt at kontakte firmaet og give dem spalteplads her på forummet, evt. med en af os som "opmand". Det kunne der måske komme noget frugtbart ud af.
Fra min tid som syns- og skønsmand i autobranchen ved jeg, at hvis en sag skal løses i mindelighed, skal det ske tidligt i forløbet, Hvis først grøfterne er gravet dybe nok og sårene på sjælene er tilstrækkelige ømme og sviende, er det meget vanskeligt, at få folk til at agere fornuftigt og rationelt.

Jeg har selv for mange år siden drevet virksomhed i det beskedne, med blot 10-12 ansatte. Det har givet mig indsigt i mange af menneskehedens mangfoldige psyker, som ikke alle er lige tilgængelige eller sympatiske. Nogle menesker er bare ikke til at stille tilfredse og vil slet ingen ting forstå, sagt med andre ord, de vil køre alle kvaler med deres ting over på en tilfældig reparatør eller anden håndværker, der lige tilfældig dumper ind i kundens tarumatiske tilværelse.
Sådanne typer er ofte kendetegnede ved at de har stribevis af klagesager over alt muligt overhovedet, i deres kølvand.
Lad mig sige det klart og tydeligt, jeg skal aldrig, aldrig, aldrig mere i mit resterende liv være i reparationsbranchen. 98% er ok, som forguder en, men 2% kan spolere ens helbred og forretning og til sidst spolere det hele for de 98%. (15 år efter kontaktes jeg stadig af gamle kunder, der konsulterer mig om deres problemer!smile )

Det er klart, at det ville være hensigtsmæssigt, om vi kunne advare mod notoriske røvhuller i markedet, og dit forslag med fremlæggelse af sagsakter fra klagers side og efterfølgende lejlighed til for det påklagede firma at komme til orde, måske via en objektiv opmand, lyder rigtig godt. Så må klageren så også finde sig i at hans notoriske manglende betalinger og andre mindre flatterende sider så også offentliggøres fra den anklagedes side.
For det er ofte her hunden ligger begravet. Hvis en kunde ikke har råd til det pågældende område, men meget gerne vil føre sig frem som havende råd, er han som hovedregel en vældig ubehagelig kunde. (Jeg kender det fra bilbranchens dyre segment sad mad

Det her er der ligefrem nogle perspektiver i!!!???

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis