Skabslåger i multiplader - køkken

Hejsa

Jeg har for 1 ½ år siden bygget mit køkken i mulitplader. Konen er ved at være træt af det "åbne" køkken og vil gerne kunne gemme rodet væk.

Er der noget der ved hvordan lige sætter skabslåger i (MDF) så de bliver siddende i laaaan tid uden at blive skæve løse m.m.

Mvh Kenneth
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
med skruer ?

Jeg er ikke sikker på at jeg har forstået din problemstilling ? Gider du ikke at sætte plugs i dine multiplader, eller hvad er du bange for mht at bruge hængsler ?
Åh ja, undskyld jeg har ikke forklaret mig ordenlig. :p

Jeg har købt ganske almindelige hængsler, 3,5*25 mm skruer og dertil hørene plugs.

Min bekymring er at de med tiden vil blive løse grundet multipladen og måske skulle jeg vælge størrer hængsler eller skruer, eller sætte det fast på et stykke træ istedet.

Især under vasken hvor MDF pladen bliver rimelig tung...

Jeg har valgt små hængsler da de kan ses og derfor er der ikke mere plads størrer skruer
jeg ville bruge standard hængsler de kan købes i tømmerhandlen eller hos et køkken firma,så ville jeg sørge for at parre lågerne så der sidder et hængsel på hver side af multipladen og så bruge en gennem gående bolt/gevindstang,det ville jeg mene kunne holde,og der hvor der evt ikke kommer en låge på hver side af pladen ville jeg evt bruge et stykke fladstål på 10 cm i lgd.

Har selv gået og leget med tanken i mit bryggers,og derfor tænkt meget over netop om hængslerne ville kunne holde i multipladerne

Tim  
 
jeg mener at leverandørerne af multipladerne også har hængsler der er beregnet til dit formål. Har set det i en brochure en gang.

Fandt lige det her på H+H's hjemmeside:
Køkken i Multipladen?
Køkken med individuelt præg kan med stor fordel laves i Multipladen, idet pladerne kan tilpasses efter ønske. Der er mange forskellige måder at opbygge et køkken i Multipladen på. Man kan vælge at sætte hele skabselementer ind i rum lavet af Multipladen. Man kan også sætte låger på et køkken lavet af Multipladen. I dette tilfælde bør lågerne monteres på en træliste som fastgøres indvendig i "skabet" i porebetonen. En tredje løsning er helt at undlade låger. Dette giver et luftigt og overskueligt system i køkkenet.

mvh jan
hejsa
vi har også lavet vores køkken i multiplader ,vi har også selv lavet vores låger i mdf plader og har sat dem på ,man kan købe igemmen h+h ,det er to rund skiver med 3 huller ,de 2 af dem er til og sætte selve hængslet på ,der er gevind i de 2 og nr 3 hul er midt i skiven til og sætte et stk gvindstk i ,og der skal en på hver side af multipladen,det er sku ikke nem og forklare.kan tage nogen billeder af vores køkken hvis det er,ved ikke hvordan man lægger det ind her. nå ja man skal også have et bor som er lige så stor som skiver,du ved ligesom en undersænker,så skiven lægger plan med mutipladen.håber du kan forstå hvad jeg skriver.

hilsen mikael
hej fandt lige ud af og lægge nogen billeder ind,har ikke lige et godt billedet af selve skiverne ,men en af det under sænker bor som man skal bruge og en gevind stang,man kan lige se dem på det billedet hvor jeg er ved og lave hul til emhætte,det er dem der er lidt mørker end mulitipladene.vi fandt dem igemmen en forhandler der handler med h+h.de laver dem faktisk ikke så langt væk fra hvor jeg bor.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis