Længde på reb? Thorleif a. deele. 56 7080 08-07-2008 18:02 Hej jeg vil høre om i kan hjælpe mig med at finde ud af hvor lange reb man almindelighvis bruger til besnøringer af rafter mm.På forhånd tak Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal. 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Thorleif a. deele. Trådstarter 56 7080 08-07-2008 19:56 nix så havde jeg nok ikke spurgt. Det jeg kan er selvlært fra nette bl.a. men der står ikke andet end hvad antal besnørings reb man skal bruge men ikke noget om længder på dem.Så er der en spejder der kan hjælpe? Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
Fiahgt 2284 9240 08-07-2008 20:17 De skal bare have den længde der passer kommer jo an på hvor tykke nogle rafter du bruger. Men 5 meter er mit bedste bud på det og vil næsten alligevel tro det er i underkanten Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.
PinkHenrik 6106 6300 10-07-2008 11:35 Jeg er gammel spejder, og det du spørger om er ikke til at sige noget konkret om, da det selvfølgelig har noget at gøre med hvor tykke dine emner er. Generelt kan man sige at en god besnørring består af 5-6 "omgange" og en 4-5 "omgange til opstramning, foruden Tømrerstik og Dobbelt-halvstik. Så hvis dine rafter er 10-15 cm i diameter, vil jeg mene du skal bruge en 6-8 meter snor. Det næste er at du skal ikke binde med for tyk snor, jo tykkere snor, jo sværere er det at stramme op. Gør dig selv den tjeneste, at lade være med at starte med 2 kosteskafer, til at øve på... de er for glatte og lige ! -næ gå en tur i skoven og find et par grene at øve dig på... Held og lykke med "spejderiet" Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
grossmann 1067 6520 10-07-2008 12:10 Tja, man bruger jo det der tynde snor, og vikler det rundt. Det er faktisk sådan at du kan rive det over hvis du tager godt fat. Tykkere er det ikke. Ligesom det snor man brugte i hø bundter.