Sætningsrevne på indemur i letbeton

I vores sovevæelse er der over årerne opstået en revne og forskydning på ca. 5mm mellem 2 siporekselementer eller havd de nu hedder. Væggen er beklædt med savsmuldstapet. Jeg forestiller mig at skrue et par ekspansinsbolte i revnen, der går fra loft og til ca. 50 cm. over gulvet.
Derefter fylde noget i revnen, men hvad?
Herefter udspartle forskydningen på ca. 5 mm. og derefter klistre nyt savsmuldstapet henover.

Er der andre gode forslag og hvad skal jeg bruge til at 'lime' revnen sammen med?

Jørgen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skulle expationsboltene gøre godt for ? Du kan klare dig med at spartle den op med noget sandspartel, og så tapet på !
Hvorfor dog gøre det så vanskeligt for dig selv, du kan nok ikke hindre at der igen bliver en sætnings revne om 5-10 år da det ikke er væggen der er skyld i det men din sokkel i huset.

V.h. Håndværkeren
Hej Jhjort

Jeg ved ikke særlig meget om selve revnen, men jeg kan fortælle dig hvordan du foretager reperationen i dit savsmuldstapet, så det stort set ikke kan ses, når du engang har fået repareret selve revnen.

Du tager et stykke tapet som kan dække revnen, du smører lim på bagsiden men ikke helt ud til kanterne. Sæt nu din tapet stump på den udspartlede revne og lad limen tørre. Når limen er tørret op river du nu forsigtigt det overskydende tapet tapet af, riv af ind mod det limede område. papiret vil nu skille i lag, så når du maler det kan det ikke ses at der er en samling.

Hels og lykke.

Hilsen
Allan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også