Problem med varmerør/gulvvarme

Jeg er ved at etablere gulvvarme i mit gamle badeværelse da jeg skal have nye klinker på.

Men jeg er stødt på et lille problem.

Min gamle radiator skal selvfølgelig ned, men røret der går på varmestrengen, er svejset på! Det betyder at jeg ikke kan skifte røret ud med en Pexfitting. Hvad er den bedste løsning i dette tilfælde? Kan jeg skære nyt gevind på røret længere nede uden at knække den gamle svejsning? Eller er der en anden og smartere løsning? confused

Mvh Rasmus
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ikke skifte til pexfittings hvis du skjuler det under/i gulvet en bedre løsning er at lave gevind så langt nede du kan og så køre vidre i kobberrør , sådan en samling må godt støbes ned/skjules.
Men det må stadigt ikke være med en pressfitting af nogen slags.
Gøres med en loddemuffe som pakkes på med pakgarn efter den er lodet på kobberrøret , da man ikke må lodde på en muffe der er skruet på med pakgarn , da man så brænder pakgarnet af og det derved bliver utæt.
Hvis du syntes det er for besværligt at stå med 20m kobberrør og dreje det rundt for at skrue det på røret , er løsningen at lodde gevind muffen på 20-25 cm rør , skrue det på og derefter samle det med resten af kobberrøret med en loddemuffe.
Alternativet er , hvis du vil køre i pexrør , at trække det i kobber (under gulvet) hen i et skab eller lignende og lave dine pex samlinger der.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis