Leca blokke/drænplader

Hej,

Håber der er nogen derude der har en rigtig god idé, idet jeg har kvajet migsad

Jeg har gravet ud til sokkel (90 cm) da jeg skal have lavet en læmur som er ca. 4 m lang. Muren skulle så støde op til den eksisterende terrasse og planen var at leca blokken (15x19x49) skulle lægges i samme højde så når jeg lagde en sten på var murens første sten i samme højde som terrassen.

Men jeg fik desværre lagt blokken 5 cm for lavt og vil helst undgå at skulle banke det hele op igen. Så mit spørgsmål er findes der leca blokke som kun er 5 cm tykke men ellers samme mål som den jeg allerede har lagt? Kan kun på nettet finde en leca drænplade men kan sådan en bruges? Jeg vil bare have limet den oven på de eksisterende leca blokke hele vejen eller findes der et andet produkt i den rigtige størrelse som kan bruges.

Andre løsningsforslag er også velkomne.

Mvh
Global
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med havefliser? Nogen af dem fås i 5 cm. tykkelse.
Du kan enten bruge mukkert og mejsel, eller vinkelsliber m/diamantskive til at skære dem til.

Træd ikke på mine ledninger :o)
For år tilbage købte jeg lecamursten, altså ca samme dimension som en alm. mursten.

Men ellers kunne du støbe den manglende højde oven på.
Et forskallingsbrædt på hver side, holdt fast af f.eks. skruetvinger. Det kunne støbes med lecakugler blandet med cement og vand.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er da bare og skære en almindelig lecablok til så den passer det kan da ikke vare ret lang tid. Men ellers er der da mulighed for at bruge leca i samme dimension som mursten

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det bedste og nemmeste er at gøre som KTM også skriver

På med 2 brædder som du holder fast med skruetvinger, brædderne sætter du selvfølgelig i den rigtige højde, og retter til med et vatterpas

Så blander du bare noget god beton og hælder i "formen"

Jeg fik selv lavet næsten samme fejl da jeg lavede min havemur, og det blev nemt rettet op på ovennævnte metode

Soklen skal vel pudses eller svummes bagefter, så det vil ikke kunne ses

Venlig hilsen

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis